نورپردازی دفنی درختان مقابل منارجنبان انجام شد

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان گفت: به‌منظور جلوه‌نمایی فضای سبز شهری و شاخص‌سازی بنای تاریخی منارجنبان، نورپردازی دفنی درختان مقابل این بنا با اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اجرا شده است.

سیدسلمان قاضی‌عسگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: نورپردازی در واقع نشان دادن حریم عمومی موجود در فضای شهری است که در ایجاد امنیت، آسایش، جذابیت و جلوه نمایی محیط‌های شهری نیز می‌تواند نقش به‌سزایی ایفا کند.

وی افزود: در راستای افزایش زیباسازی بصری در شب و کمک به شاخص‌سازی بنای تاریخی منارجنبان، نورپردازی درختان بلوار میانی خیابان آتشگاه مقابل این بنا با هزینه‌ای بالغ بر ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال انجام شده است.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان هدف از اجرای این طرح را به وجود آوردن فضایی متفاوت، خلق زیبایی‌ها و تزریق حس شادابی دانست و گفت: در این طرح از لامپ‌های LED کم‌مصرف استفاده شده است که هیچ‌گونه آسیبی به درختان و محیط اطراف وارد نمی‌کند.

قاضی‌عسگر از اجرای نورپردازی درختان به شیوه دفنی در سطح این منطقه خبر داد و افزود: نورپردازی درختان علاوه بر احیا و زنده نگه‌داشتن فضای شهری موجب تفاوت در منظر روز و شب شده است و تأثیر به‌سزایی در ایجاد هنر شهری در شب دارد.

وی خاطرنشان کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده، عملیات نورپردازی در این منطقه با توجه به تکنولوژی‌های به‌روز و با مصرف بهینه انرژی همراه با تنوع نوری و رنگی گسترده در نورپردازی‌های شهری همچنان ادامه دارد.

کد خبر 724444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.