ایران به‌دنبال پنجمین برد متوالی برابر سوریه

تیم ملی ایران امشب در حالی به مصاف سوریه می‌رود که در چهار دیدار قبلی برابر این تیم پیروز بوده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تیم‌های ایران و سوریه تاکنون در ۳۰ دیدار رسمی و دوستانه برابر یکدیگر قرار گرفته‌اند که حاصل آن ۱۸ پیروزی برای ایران، یک پیروزی برای سوریه و ۱۱ تساوی بوده است.

در ۳۰ رویارویی دو تیم همچنین ۶۷ گل به ثمر رسیده است که ۵۲ گل سهم ایران و ۱۵ گل سهم سوریه بوده است.

تیم‌های ایران و سوریه تنها یک بار در جام ملت‌های آسیا رودرروی یکدیگر قرار گرفته‌اند که آن تک‌دیدار نیز با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسیده است. هرچند در رقابت‌های مقدماتی جام ملت‌های آسیا رویارویی‌های دو تیم بیشتر بوده است و در مجموع هفت بار برابر یکدیگر قرار گرفته‌اند.

تیم ملی ایران در حالی به مصاف سوریه می‌رود که در چهار دیدار قبلی برابر این تیم پیروز شده است. دو دیدار قبلی ایران برابر سوریه در چارچوب رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ بوده است که با پیروزی‌های یک بر صفر و سه بر صفر ایران همراه شده است. دو دیدار قبل از این دیدارها نیز دوستانه بوده است که با پیروزی‌های سه بر صفر و پنج بر صفر ایران به پایان رسیده است.

تاکنون ۳۰ بازیکن مختلف تیم ملی ایران برابر سوریه گلزنی کرده‌اند که در بین آن‌ها علی دایی و سردار آزمون با زدن چهار گل به این تیم رکورددار هستند، همچنین مهدی طارمی با سه گل و علیرضا جهانبخش با دو گل از جمله بازیکنانی هستند که شانس افزایش تعداد گل‌هایشان را برابر این تیم دارند. در بین بازیکنان فعلی تیم ملی، علی قلی‌زاده، احسان حاجی‌صفی، کریم انصاری‌فرد و محمدحسین کنعانی‌زادگان نیز یک بار به سوریه گلزنی کرده‌اند.

آمار و ارقام رویارویی‌های ایران و سوریه به شرح زیر است:

ایران به‌دنبال پنجمین برد متوالی برابر سوریه

کد خبر 724385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.