لزوم ارائه ‌بسته پیشنهادی به محلات توسط شهرداری/ بندر خشک در اصفهان ایجاد می‌شود

در نشست شهراندیشی با موضوع بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری اصفهان، شهراندیشان و فعالان اقتصادی دیدگاه‌ها و نظرات خود را پیرامون بودجه سال آینده شهرداری مطرح کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شهراندیشان و فعالان اقتصادی امروز _سه‌شنبه دهم بهمن_ در نشست شهراندیشی با موضوع بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری اصفهان که به میزبانی اتاق بازرگانی برگزار شد دیدگاه‌ها و نظرات خود را پیرامون بودجه سال آینده شهرداری بیان کردند.

لزوم ارائه ‌بسته پیشنهادی به محلات توسط شهرداری/ بندر خشک در اصفهان ایجاد می‌شود

محمدرضا رجالی، عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان اظهار کرد: با در نظر گرفتن شرایط موجود، پیش بینی درآمد شهرداری با این عددهای ذکر شده بسیار سخت است.

وی با ارائه پیشنهاداتی در راستای خلاقیت در روش‌های تأمین مالی گفت: استفاده از اصفهان کارت برای اماکن دیدنی، موزه‌ها و فروشگاه‌های کوثر، ایجاد جایگاه فروش اصفهان کارت در فرودگاه جهت تخفیف هتل برای توریست‌ها، کمک برای راه‌اندازی شرکت توسعه گردشگری اصفهان، توسعه بازارچه و میدان میوه و تره‌بار برای استفاده عموم، مصوبه‌های خاص برای ایجاد اماکن خاص و تصویب عوارض خاص به کتب دریافت مبالغ عوارض و تراکم، ایجاد باغ شهر در اطراف اصفهان از مهم‌ترین این پیشنهادات است.

شهرداری بسته پیشنهادی به محلات ارائه کند

محمد گوهریان، فعال اقتصادی نیز با اشاره اینکه مدیریت شهر کارآمد است و دیدگاه‌های ما در راستای کارآمدتر شدن آن‌ها است، اظهار کرد: شهرداری باید بسته پیشنهادی به محلات ارائه و کارها را به مردم واگذار کند، در ازای تحقق آن تسهیلاتی به محلات و شهروندان ارائه کند.

شیوه تأمین مالی شهرداری شاخص جدید نیاز دارد

حمزه مصیب‌زاده، فعال اقتصادی نیز با بیان اینکه سهم درآمدها بودجه ۱۴۰۳ نسبت به دیگر شیوه‌های تأمین مالی نسبت به سال‌های گذشته کمتر شده است، اظهار کرد: شیوه تأمین مالی شهرداری باید شاخص نو و جدیدی داشته باشد.

وی تصریح کرد: اعتبارات شهر هوشمند به عنوان استراتژی مدیریت شهر در بودجه کاهش داشته است.

لزوم ارائه ‌بسته پیشنهادی به محلات توسط شهرداری/ بندر خشک در اصفهان ایجاد می‌شود

بودجه شهرداری با شاخص ارائه شود

وحید فولادگر، عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان نیز با تاکید بر اینکه چنین نشست‌هایی باید قبل از فصل بودجه برگزار شود، اظهار کرد: جنس بیشتر دیدگاه‌ها، سیاست‌گذاری است که هم‌اکنون قدرت مانور روی آن وجود ندارد و می‌طلبد برای تأثیر گذاری بیشتر قبل فصل بودجه دیدگاه‌ها احصا شود.

وی با اشاره به ضرورت تسهیل‌گری در حوزه سرمایه‌گذاری گفت: اصفهان در این موضوع دچار عقب‌ماندگی شده است.

فولادگر ادامه داد: اتاق بازرگانی کارهای مشترک از جمله ایجاد بندر خشک را در دستور کار دارد، امیدواریم با توجه به اینکه افزایش سرمایه در این موضوع را خواهیم داشت، شهرداری با قدرت ورود کند.

وی ادامه داد: نمایشگاه اصفهان باید در چند عنوان موضوع برند و بودجه شهرداری در آینده با شاخص گزارش و ارائه شود.

لزوم ارائه ‌بسته پیشنهادی به محلات توسط شهرداری/ بندر خشک در اصفهان ایجاد می‌شود

سیدمرتضی حسام‌نژاد، عالی و دستیار ویژه شهردار در امور اقتصادی و سرمایه‌گذاری شهردار اصفهان نیز با تاکید بر لزوم برگزاری جلسات مشترک میان مدیریت شهری و اتاق بازرگانی، گفت: در این راستا می‌طلبد که جلسه‌ای با حضور اعضای اتاق فکر تشکیل شود و حاضران نقادانه دیدگاه و نظرات خود را بیان کنند.

موضوعات دیگر همچون رفع ابهام از درآمدهای اتفاقی، جای خالی هوش مصنوعی در سرفصل‌های بودجه، فرهنگ سازی برای جوانان در حوزه اقتصادی، توجه به جایگاه مشارکت مردم و پارلمان شهر، ضرورت طراحی نگاه استراتژیک به شهر اصفهان، ضرورت نظرسنجی از شهروندان پیرامون شاخص کیفیت زندگی، توجه به توسعه فرهنگی در حوزه سرمایه گذاری بین المللی، شفاف سازی مدل مشارکت برای بخش خصوصی، نقش شهرداری در ایجاد نشاط اجتماعی، تمرکز بر جذب سرمایه گذاری خارجی، تغییر ادبیات بودجه نویسی با هدف ارتباط بیشتر با اتاق بازرگانی از موضوعاتی که حاضران آن را بیان کردند.

کد خبر 724366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اصغررنجبر US ۰۷:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
    0 0
    شهرداری هنوز هیچ ایستگاه شارژ برقی ایجاد نکرده است
  • US ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
    2 0
    بهترین راه پول پارو کردن کشورها جذب توریست و مسافره و اصفهان از نظر بافت تاریخی و سنتی در کشور بی نظیره شهرداری چه خدمات و کمکی به این گنج بی پایان میکنه! خیابون مسجد سید شده بورس مسافر عرب که جهت درمان بیشتر به اصفهان میان آیا شکیل نیس یه سری مکان های تفریحی بیشتر و جذاب تر اونجا ایجاد کنه؟
  • سیروس پژوهنده IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
    1 0
    این بندر خشک داره یواش یواش فرو میرود در فاضلاب اول فکری برای فرو نشست زمین کنید چاره احیای زاینده رود است و عدم ارسال آب به صنایع یزد.سپاس