بارش برف در ۹ محور مواصلاتی گیلان/ ارتفاع برف به ۲۰ سانتیمتر رسید

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان گفت: بارش برف در ۹ محور مواصلاتی استان در حال باریدن است و ارتفاع برف در محور اسالم- خلخال به ۲۰ سانتیمتر رسید.

غلامعلی نیک‌فهم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در گیلان، در تشریح آخرین وضعیت محورهای مواصلاتی اظهار کرد: هم‌اکنون حداکثر ارتفاع بارش برف شدید در محورهای اسالم - خلخال ۲۰ سانتیمتر و حداکثر بارش برف خفیف در محورهای پونل - خلخال ۲۰ سانتیمتر، بهارستان - آقچای در محور آستارا- اردبیل ۱۰ سانتیمتر، محور سیاهکل- دیلمان پنج سانتیمتر، ماسال-گیلوان ۲۰ سانتیمتر و بلوردکان-خصیب دشت ۱۰ سانتیمتر است.

وی با بیان اینکه بارش خفیف برف محورهای فومن - ماسوله و توتکابن - حشمت آباد را سفیدپوش کرده و بارش برف با ارتفاع حداکثر پنج سانیتمتر در محور شوک- ملکوت متوقف شده است، افزود: زندانه در محور پونل-خلخال به دلیل بارش برف، احتمال ریزش بهمن و نبود ایمنی کافی تا اطلاع ثانوی مسدود است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان در خصوص آخرین وضعیت محورهای مرزی استان گفت: بارش برف خفیف در گردنه حیران در محور آستارا-اردبیل و بارش برف شدید در گردنه الماس در محور اسالم- خلخال در حال باریدن است و در این محورها احتمال کولاک و یخبندان پیش بینی می‌شود.

نیک‌فهم با بیان اینکه بارش باران و ترافیک در سایر محورهای مواصلاتی استان گیلان در جریان است، خاطرنشان کرد: در پی هشدار سطح نارنجی بارش برف و باران هواشناسی، ۵۴۲ راهدار، سر اکیپ و راننده با ۳۹۱ دستگاه ماشین‌آلات سبک، نیمه‌سنگین و سنگین با استقرار در ۵۳ راهدارخانه ثابت و سیار استان در حالت آماده‌باش هستند.

وی تصریح کرد: به شهروندان و مسافران توصیه می‌کنیم برای تردد در جاده‌های کوهستانی و برف‌گیر حتماً زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان گفت: شماره تلفن ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌های استان به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به سوالات هموطنان در خصوص وضعیت جوی و ترافیکی کلیه محورهای مواصلاتی گیلان و محورهای ارتباطی استان‌های همجوار می‌باشد.

کد خبر 724364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.