افزایش ۲ برابری اعتبارات حوزه هوشمندسازی اصفهان در ۱۴۰۳

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان با بیان اینکه بالاترین رشد بودجه شهرداری این کلان‌شهر طی پنج سال گذشته به سال جاری با ۷۱ درصد رشد (نسبت به سال ۱۴۰۱) اختصاص داشته است، گفت: اعتبارات حوزه هوشمندسازی در سال آینده نسبت به سال جاری دو برابر شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سعید ابراهیمی امروز _سه‌شنبه دهم بهمن_ در نشست شهراندیشی با موضوع بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری اصفهان که به میزبانی اتاق بازرگانی و با حضور شهراندیشان و فعالان اقتصادی برگزار شد، با تشریح جزئیات بودجه شهرداری اظهار کرد: بودجه برنامه مالی سالانه است که ذیل برنامه عملیاتی تدوین می‌شود.

وی با اشاره به فرایند برنامه عملیاتی بودجه ۱۴۰۳ شهرداری اصفهان افزود: این فرایند در سه سطح شورای راهبری، شورای سیاست‌گذاری و شورای عالی برنامه‌ریزی انجام و برای آن حدود ۱۸۶۰ نفر ساعت در مجموعه شهرداری وقت صرف شد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان با بیان اینکه بودجه سال آینده شهرداری ذیل برنامه اصفهان ۱۴۱۰ تدوین شده است، تصریح کرد: پنج سیاست در برنامه راهبردی به عنوان سیاست‌ها تدوین شده و دارای پنج هدف کلان، ۲۴ هدف خرد و ۱۲۱ راهبرد است.

ابراهیمی گفت: پروژه‌های جدید برای سال آینده حدود ۵.۵ همت است؛ در تدوین بودجه، اهداف اصلی همچون عدالت مکانی، هوشمندسازی در شهر، محله محوری، شفافیت و انضباط در مسیر تدوین بودجه، هویت شهر، سرمایه گذاری و حفاظت از برند اصفهان مدنظر بوده است.

وی با اشاره به میزان رشد بودجه شهرداری اصفهان طی پنج سال گذشته اظهار کرد: بالاترین رشد بودجه به سال ۱۴۰۲ با ۷۱ درصد رشد (نسبت به سال ۱۴۰۱) اختصاص داشته است، با توجه به اینکه تورم سنگین را تجربه می‌کردیم، این افزایش به دلیل حفظ قدرت خرید بوده است.

در مجموعه شهرداری ۱۲۸۵ پروژه فعال وجود دارد که عملیات اجرایی ۶۵۱ پروژه از این تعداد به سال آینده انتقال پیدا کند

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان با اشاره به اینکه با بررسی بودجه شهرداری در ادوار مختلف می‌بینیم که سهم مناطق کمتر و سهم مرکزی بیشتر شده است، افزود: روی این موضوع و نقاط قوت و ضعف آن باید کار شود.

وی با اشاره به سهم محرک توسعه پیشنهادی مناطق تصریح کرد: دو درصد بودجه به حوزه محرک توسعه اختصاص دارد، سال آینده ۴۷۵ میلیارد تومان برای مناطق ۲. ۹. ۱۱. ۱۴ و ناژوان پیش بینی کردیم، زیرا سبد منابع آن‌ها برای پوشش پروژه‌ها کافی نیست و برای ایجاد تعادل این رقم تخصیص یافته است.

ابراهیمی ادامه داد: در مجموعه شهرداری ۱۲۸۵ پروژه فعال وجود دارد که عملیات اجرایی ۶۵۱ پروژه از این تعداد به سال آینده انتقال پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه ۴۸ محله را برای سال آینده هدف‌گذاری کردیم تا پروژه‌های مورد نیاز در آن محلات اجرا شود، تصریح کرد: در سال جاری پروژه‌های شهری را مکان‌مند کردیم که به تفکیک هر منطقه پروژه‌ها و درصد پیشرفت آن‌ها مشخص خواهد شد، همچنین عدالت مکانی نیز مورد توجه بوده است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان افزود: اعتبارات حوزه هوشمندسازی در سال آینده نسبت به سال جاری دو برابر شده است.

کد خبر 724348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.