ذائقه مردم به سمت مصرف نان کامل تغییر کند

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری گفت: باید ذائقه مردم به سمت مصرف نان کامل تغییر کند زیرا این نوع نان دارای فیبر، آهن و ویتامین‌های گروه ب است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال و بختیاری، یزدان یگانگی امروز-سه شنبه دهم بهمن- در نشست خبری با خبرنگاران، اظهار کرد: در آستانه عید نوروز و ماه مبارک رمضان هستیم بنابراین برنامه‌ریزی‌های لازم جهت تأمین کالای اساسی در استان انجام گرفته است، همچنین ۲ هزار تن برنج شامل هندی، پاکستانی و تایلندی و ۳۴ هزار تن گندم، موجودی این دو کالای اساسی در چهارمحال و بختیاری است.

وی ادامه داد: باید ذائقه مردم به سمت مصرف نان کامل تغییر کند زیرا این نوع نان دارای فیبر، آهن و ویتامین‌های گروه ب است، در حال حاضر یک واحد تولید آرد و یک نانوایی در استان به صورت آزمایشی در حال کار در خصوص نهضت آرد و نان کامل هستند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: سرانه ماهیانه مصرفی گندم نوع یک به صورت ماهیانه در چهارمحال و بختیاری ۸ هزار و ۶۰۰ تن و گندم نوع ۲، ۱۷ هزار تن است

وی تاکید کرد: اجرای طرح کشاورزی قراردادی در حوزه گندم موجب افزایش خرید تضمینی گندم شد که امسال بیش از ۱۹ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی استان به کشت قراردادی تعلق گرفته است.

یگانگی خاطرنشان کرد: کل ذخیره شکر استان برابر با ۲ هزار و ۶۰۰ تن است که یک هزار و ۶۰۰ تن آن در کارخانه قند و ۹۸۰ تن دیگر آن در اداره کل غله و خدمات بازرگانی این استان ذخیره شده است.

کد خبر 724341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • saeid IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
    0 0
    باسلام واحترام ، نان هایی که در گذشته های دور درست می کردند بسیار عالی بود از پدربزرگ ها و مادربزرگ ها بپرسید..... همیشه در خریدن نان تنوع بدهید اینطوری خیلی بهتر هست . سلامت باشید **