توزیع ۱۵ هزار تن آرد بین عشایر چهارمحال‌وبختیاری

مدیر کل امور عشایر چهارمحال و بختیاری گفت:توزیع آرد در بین عشایر در قالب سامانه و از طریق ۱۳۴ فروشنده عشایری توزیع می‌گردد و بالغ بر ۱۰۰ فروشنده توزیع آرد برون استانی ما را در استان خوزستان انجام می‌دهند در سال جاری ۱۵ هزارتن آرد بین عشایر استان توزیع شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال و بختیاری، محمد محمودی امروز-سه شنبه دهم بهمن- در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه در چهارمحال و بختیاری بیش از ۱۲۴ هزار عشایر در قالب ۲۵ هزار و ۱۱۰ خانواده عشایری زندگی می‌کنند، اظهار کرد: بیشترین تعداد عشایر استان در شهرستان کوهرنگ با جمعیت ۶۰ هزار نفر و جز عشایری هستند که ییلاق آن‌ها برون استان و در استان خوزستان است.
وی ادامه داد: شهرستان اردل دومین شهرستان از لحاظ شهرستان بروجن آخرین شهرستان از لحاظ جمعیت عشایری در استان هستند.

مدیر کل امور عشایر استان چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: در سال جاری از طریق صندوق حمایتی بخش کشاورزی ۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان به عشایر استان تسیهلات اعطا شده است همچنین از طریق صندوق خرد زنان ۲۰ میلیارد تومان به عشایر تسیهلات داده شده است.

وی تاکید کرد: توزیع آرد در بین عشایر در قالب سامانه و از طریق ۱۳۴ فروشنده عشایری توزیع می‌گردد و بالغ بر ۱۰۰ فروشنده توزیع آرد برون استانی ما را در استان خوزستان انجام می‌دهند در سال جاری ۱۵ هزارتن آرد بین عشایر استان توزیع شده است.

محمودی افزود: هزار و ۶۰۰ تن نهاده دامی بین عشایر در سال جاری بین عشایر استان توزیع گردیده همچنین در حال حاضر در حال ترخیص هزارتن جو برای توزیع بین عشایر برون استانی در استان خوزستان هستیم.

وی تاکید کرد: اجرای خط لوله برای تأمین آب آشامیدنی عشایر شهرستان اردل ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است همچنین با الحاق پنج دستگاه تانکر آب‌رسان در ماه‌های آینده تعداد تانک‌های آب‌رسان به ۱۲ تانک در استان خواهد رسید.

مدیر کل امور عشایر استان ادامه داد: احداث جاده گزستان به گاوشیر در بخش بازفت شهرستان کوهرنگ به طول ۱۲ کیلومتر در سال جاری به بهربرداری رسید همچنین ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای پل گزستان در نظر گرفته شده است.

وی افزود: ۱۳۸ پنل خورشیدی در سال جاری بین عشایر استان توزیع شده که در تلاش هستیم این حرکت با کمک شرکت توزیع برق استان ادامه پیدا کند.

کد خبر 724335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.