دعوت از اصفهانی‌های خارج از کشور برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های نصف جهان

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اتاق بازرگانی اصفهان با برگزاری همایشی و دعوت از همه اصفهانی‌ها مقیم خارج از کشور، آنها را به سرمایه‌گذاری و مشارکت در اجرای پروژه‌های عمرانی در اصفهان تشویق کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا عباس حاج‌رسولی‌ها امروز _سه‌شنبه دهم بهمن_ در نشست شهراندیشی با موضوع بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری اصفهان که به میزبانی اتاق بازرگانی و با حضور شهراندیشان و فعالان اقتصادی برگزار شد اظهار کرد: درآمدهای مدیریت شهر ارتباط تنگاتنگی با اقتصاد شهر دارد.

وی با بیان اینکه در گذشته که همچون این روزها بوروکراسی حاکم نبود و دست شوراها باز تر از حال حاضر بود، گفت: در دوره نخست فعالیت شورا فرمولی را برای قیمت‌های منطقه‌بندی تعریف کردیم و ۱۰ سال بر اساس آن تصمیم گیری می‌شد؛ آن روزها سه عضو شورا در کنار نمایندگان دارایی، جهاد کشاورزی و مسکن و شهرسازی مسئول تعیین قیمت منطقه‌بندی بودند.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: در ادامه نقش شورا را با حضور فقط یک عضو در شورای تعیین قیمت منطقه بندی کمرنگ کردند، اما دو سال است که مدلی را تعریف کردیم بر اساس آن قیمت‌ها مشخص می‌شود اما برای تأیید به فرمانداری می‌رود.

حاج‌رسولی‌ها با تاکید بر اینکه ۳۰ درصد درآمد شهر به این حوزه وابسته است و هر چه ساخت و ساز در شهر فعال‌تر شود، این درصد افزایش پیدا می‌کند، افزود: در گذشته عوارض خوبی هر ماه به‌صورت مستقیم به حساب شهرداری واریز می‌شد، اما آن را هم دولتی کردند و عوارض را متمرکز کردند.

وی به اتاق بازرگانی اصفهان پیشنهاد داد که با برگزاری همایشی و دعوت از همه اصفهانی‌ها مقیم خارج کشور، آن‌ها را به سرمایه‌گذاری و مشارکت در اجرای پروژه‌های عمرانی اصفهان تشویق کند.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه سالن اجلاس بنابر گفته بازدیدکنندگان یکی از زیباترین پروژه‌ها در جهان است، تصریح کرد: اگر تحریم‌ها وجود نداشت، این سالن مورد نیاز کشور بود، زیرا نظیر چنین سالن اجلاسی در تهران نیز وجود ندارد.

کد خبر 724334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.