ترکیب احتمالی ایران برابر سوریه

تیم ملی فوتبال ایران امشب در نخستین دیدار خود در مرحله حذفی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ به مصاف سوریه می‌رود، این دیدار در حالی قرار است برگزار شود که تیم ملی فوتبال ایران چند مصدوم و محروم مهم در خط دفاعی دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تیم ملی ایران در اولین دیدار خود در مرحله حذفی جام ملت‌های آسیا، امروز _چهارشنبه یازدهم بهمن_ به مصاف تیم ملی سوریه می‌رود. با وجود اینکه سوریه تیمی نیست که ایران برابر آن دچار مشکل شود، اما مصدومیت و محرومیت دو دفاع مرکزی اصلی تیم ملی ایران کمی قلعه‌نویی را دچار چالش کرده است و باید دید این مربی کهنه‌کار چگونه از پس این مشکل برمی‌آید.

خط دفاع؛ چالش اصلی تیم ملی

تیم ملی ایران در حالی به مصاف سوریه می‌رود که محمدحسین کنعانی‌زادگان را به دلیل دواخطاره شدن و محرومیت از این بازی در اختیار ندارد. به غیر از او مجید حسینی، دیگر مدافع وسط تیم ملی نیز به دلیل مصدومیت به‌طور قطع بازی با سوریه را از دست داده است و به این ترتیب در غیاب این دو بازیکن، حضور شجاع خلیل‌زاده در ترکیب اصلی تضمین می‌شود. زوج شجاع خلیل‌زاده چالش اصلی سرمربی تیم ملی است، اما طبق تجربه بازی‌های احتمال بازی کردن روزبه چشمی در خط دفاع بیش از سایر نفرات مثل سامان فلاح است. در سمت راست خط دفاع با توجه به مصدومیت شدید صادق محرمی، به‌طور قطع رامین رضائیان به کار گرفته می‌شود و در سمت چپ نیز شانس بازی احسان حاجی‌صفی بیش از میلاد محمدی است. درون دروازه نیز علیرضا بیرانوند مانند سه بازی قبلی حضور خواهد داشت و امیدوار است با بسته نگه‌داشتن دروازه‌اش در این دیدار، به تنهایی رکورددار کلین‌شیت برای ایران در تاریخ جام ملت‌های آسیا شود.

جمع مهره‌های تأثیرگذار در خط هافبک جمع است

خط میانی تیم ملی ایران از چهار بازیکن تشکیل می‌شود که در بازی‌های قبل نیز به دفعات از آن‌ها استفاده شده است. سعید عزت اللهی به عنوان هافبک دفاعی و سامان قدوس به عنوان هافبک هجومی و طراح حملات تیم ملی در ترکیب اصلی حضور خواهند داشت و چپ و راست خط هافبک نیز به احتمال فراوان به ترتیب به مهدی قایدی و علیرضا جهانبخش سپرده خواهد شد. در سمت چپ محمد محبی و در سمت راست علی قلی‌زاده بازیکنانی هستند که شانس بازی دارند و ممکن است انتخاب بعدی قلعه‌نویی باشند.

بهترین زوج تهاجمی آسیا برابر سوریه

خط حمله تیم ملی ایران با حضور مهدی طارمی و سردار آزمون شاید خطرناک‌ترین خط حمله آسیا باشد. این دو مهاجم که هماهنگی ۱۰۰ درصدی با یکدیگر دارند در صورتی که اتفاق خاصی نیفتد برابر سوریه نیز در ترکیب اصلی حضور خواهند داشت تا برابر یکی از بهترین خطوط دفاعی جام چالش هیجان انگیزی را تجربه کنند. البته سردار آزمون با مصدومیت جزئی روبه‌رو است، اما با توجه به اینکه وی در تمرینات اصلی تیم ملی حضور دارد، به نظر نمی‌رسد برابر سوریه غایب باشد. کریم انصاری‌فرد و شهریار مغانلو دیگر انتخاب‌های قلعه‌نویی برای پست مهاجم نوک هستند.

ترکیب احتمالی تیم ملی برابر سوریه

علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده، روزبه چشمی، رامین رضائیان، احسان حاجی‌صفی، سعید عزت‌اللهی، سامان قدوس، علیرضا جهانبخش، مهدی قایدی، مهدی طارمی و سردار آزمون

کد خبر 724320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.