ایجاد مگاپروژه‌های کشاورزی در اولویت استان چهارمحال‌وبختیاری

رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: در حوزه زنجیره تخم مرغ، گوشت قرمز و گوشت سفید به دنبال ایجاد مگاپروژه‌ها و جذب سرمایه‌گذار در استان هستیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال و بختیاری، حسین برزگر امروز _سه‌شنبه دهم بهمن_ در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: با بیش از ۸۰ هزار تن افزایش تولید کشاورزی و افزایش بیش از ۴ درصد تولید محصولات کشاورزی، موضوع کشاورزی در استان چهارمحال‌وبختیاری از رکود خارج شده است.

وی ادامه داد: در دهه فجر به ۱۰۰ هزار هکتار گلخانه در استان خواهیم رسید، ۱۹ مجتمع گلخانه‌ای دولتی از جمله مجتمع، نغنه، گندمان، یانچشمه درمجموع ۳۰۰ هکتار مجتمع گلخانه دولتی و ۲۶ مجتمع گلخانه‌ای خصوصی در حال احداث داریم.

رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ۲۶ پروژه انتقال آب در حوزه کشاورزی در سال جاری تکمیل شده است، بیان کرد: ۵۸ درصد اراضی کشاورزی استان به سامانه نوین آبیاری مجهز شده است و ۲ هزار هکتار در حال اجرای نوین‌سازی آبیاری هستند.

وی تاکید کرد: اولین واحد سورت و بسته‌بندی محصولات گلخانه‌ای در شهرستان بروجن امسال افتتاح شد و توسعه این واحدها در استان را یک ضرورت می‌دانیم.

برزگر افزود: در حوزه زنجیره تخم مرغ، گوشت قرمز و گوشت سفید به دنبال ایجاد مگاپروژه‌ها و جذب سرمایه‌گذار در استان هستیم.

چهارمین رزمایش جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در منطقه ارمند

حجت‌الاسلام باقر مختاری، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی و و دبیر کمیته روستایی و عشایری ستاد دهه فجر استان در این نشست اظهار کرد: انعکاس درست دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران خود عاملی مهم در مشارکت سیاسی خبرنگاران در انتخابات پیش رو خواهد بود.

وی ادامه داد: از جمله برنامه‌های پیش رو در کمیته روستایی و عشایری ستاد دهه فجر، می‌توان به اجرای ۱۵۰۰ برنامه که از روز گذشته آغاز شده و تا پایان ایام الله دهه فجر ادامه خواهد داشت، اشاره کرد؛ اجرای کارگاه‌های آموزشی در خصوص رفع شبهات و بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی از جمله این برنامه‌ها هستند.

مسئول نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری افزود: محور دوم برنامه‌های کمیته روستایی و عشایری، جهاد خدمت‌رسانی به مردم است که کاشت نهال، واکسیناسیون دام‌ها، بعضی خدمات کشاورزی است و از شاخص‌ترین این برنامه‌ها چهارمین رزمایش جهادی سازمان جهاد کشاورزی در منطقه ارمند است.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری برنامه یادواره شهدا، برگزاری تورهای گردشگری بازدید از دستاوردهای کشاورزی، مسابقه پویش پیشرفت، غباررویی و زیارت قبور مطهر شهدا از دیگر برنامه‌های اجرایی کمیته عشایری و روستایی ستاد دهه فجر است.

کد خبر 724315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.