چه زمانی حق تقدم با عابر پیاده است؟

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: در گذرگاه عابر پیاده که چراغ راهنمایی و رانندگی یا چراغ عابرپیاده نداشته باشد، حق تقدم عبور با عابر پیاده و رعایت آن توسط رانندگان وسایل نقلیه ضروری است و عابران پیاده موظف هستند در محل‌هایی که پیاده‌رو وجود دارد از سطح سواره‌رو استفاده نکنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، علی اصغر زارع اظهار کرد: در گذرگاه عابر پیاده که چراغ راهنمایی و رانندگی یا چراغ عابرپیاده نداشته باشد، حق تقدم عبور با عابر پیاده و رعایت آن توسط رانندگان وسایل نقلیه ضروری است.

وی افزود: عابران پیاده موظف هستند در محل‌هایی که پیاده‌رو وجود دارد از سطح سواره‌رو استفاده نکنند، همچنین آن‌ها در ترددهای شهری باید با احتیاط کامل از محل‌های مجاز عبور و برای عبور از عرض معابر از پل استفاده یا از محل‌های خط‌کشی شده عبور کنند.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان گفت: بی‌توجهی عابران پیاده به مقررات راهنمایی و رانندگی، یکی از مهم‌ترین چالش‌های پلیس در حوزه ترافیک است و به واسطه تخلف‌هایی که در این رابطه صورت می‌گیرد، حوادث ترافیکی متعددی به وقوع می‌پیوندد.

زارع با اشاره به اینکه عابران پیاده برای عبور از طول معابر از پیاده‌روها استفاده کنند، تصریح کرد: عابران پیاده باید از ایستادن و تردد در سطح سواره‌ها به‌خصوص خیابان‌های اصلی که سرعت خودروها بالا است، خودداری کنند و به ناگهانی وارد سطح معابر نشوند.

وی خاطرنشان کرد: افراد نباید در حاشیه بزرگراه‌ها و معابری که سرعت خودروها بالا است پیاده‌روی کنند و هنگامی که می‌خواهند از یک تقاطع عبور کنند باید مراقب خودروهایی که گردش به راست یا به چپ می‌کنند باشند.

کد خبر 724310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.