کلاهبرداری ۲ هزار میلیارد ریالی با ترفند اعزام دانشجو به خارج

فرمانده انتظامی استان اصفهان از دستگیری فردی که با دایر کردن یک شرکت قلابی بورسیه دانشجو به خارج از کشور بالغ بر ۲ هزار میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سردار حمید علینقیان‌پور اظهار کرد: مأموران اداره نظارت بر اماکن عمومی سازمان اطلاعات فرماندهی انتظامی استان در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت غیرمجاز یک شرکت قلابی در زمینه بورسیه کردن دانشجویان و اعزام آن‌ها به کشور روسیه، موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: با توجه به متواری بودن مدیر و کارکنان شرکت و تجمع تعداد زیادی از شکات و اعلام نارضایتی از وعده‌های دروغینی که به آن‌ها داده شده بود، مأموران با هماهنگی و اخذ مجوز از مرجع قضائی وارد شرکت شدند و به بازرسی از محل پرداختند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به کشف تعداد زیادی مهر و اوراق جعلی و غیرمجاز در بازرسی صورت گرفته از محل گفت: در نهایت درب شرکت مذکور پلمب و با اقدامات اطلاعاتی و تخصصی و رصد هوشمندانه مأموران سازمان اطلاعات، مدیر متواری این شرکت در مخفیگاه خود دستگیر شد.

علینقیان‌پور با بیان اینکه تاکنون شکایت ۳۰ نفر از این شرکت به ثبت رسیده است، خاطرنشان کرد: فرد مذکور به اتهام کلاهبرداری ۲ هزار میلیارد ریالی با ترفند اعزام دانشجو به خارج از کشور و جعل اسناد دولتی تحویل مرجع قضائی شد و تلاش برای شناسایی سایر کارکنان این شرکت نیز کماکان در دستور کار قرار دارد.

کد خبر 724304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.