طرح همیاران بازیافت در قم اجرایی شد

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم گفت: طرح همیاران بازیافت با مشارکت آموزش و پرورش استان قم به منظور فرهنگ‌سازی در حوزه مدیریت پسماند اجرایی شد.

سید عبدالله میرابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با بیان اینکه سال جاری در حوزه آموزش و فرهنگ سازی فعالیت خوبی انجام گرفته است، اظهار کرد: آموزش دهندگان به ویژه در ایام محرم و صفر بیشتر در مساجد و پایگاه‌های بسیج و گروه‌های نمایشی در ایام شاد سال در بوستان‌ها حضور داشتند.

وی افزود: با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی، همکاران سازمان مدیریت پسماند در کلیه پایگاه‌های سلامت حضور یافته و آموزش‌ها به طور کامل ارائه شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم خاطرنشان کرد: سازمان مدیریت پسماند بعد از ایام کرونا به عنوان همیاران بازیافت در سطح مدارس استان به ویژه مقطع ابتدایی حضور یافته و آموزش‌های لازم را ارائه می‌دهد.

میر ابراهیمی ادامه داد: آموزش‌ها در مدارس ابتدایی به صورت اختصاصی‌تر در مقطع سوم ابتدایی ارائه می‌شود و پیگیر هستیم در سال آینده کتابی با مضمون آموزش بازیافت برای پایه سوم و چهارم ابتدایی به چاپ برسانیم.

وی عنوان کرد: آموزش‌های لازم برای دانش‌آموزان، مساجد و ادارات استان قم ارائه شده است و جامعه مخاطب خوبی در این زمینه در نظر گرفته شده است. پایان هر سال، کنترل نظارت و ارزیابی انجام گرفته و برای آنها به عنوان ادارات سبز گواهینامه صادر و در جشنواره‌ها تقدیر می‌شوند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم گفت: سازمان به موجب توافقنامه‌ای که با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منعقد کرده در همه کانون‌ها با حضور مربیان آن‌ها، آموزش‌های لازم را ارائه می‌دهد؛ همچنین آموزش مهدهای کودک با زبان تصویر و ماکت انجام می‌گیرد.

کد خبر 724283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.