۶۹ طرح کشاورزی در استان مرکزی افتتاح می شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: همزمان با دهه مبارک فجر ۶۹ طرح کشاورزی در این استان افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از مرکزی، علی صفری ظهر امروز _سه‌شنبه دهم بهمن_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با افتتاح این طرح برای ۸۷۷ نفر به طور مستقیم و ۲۸۷ نفر به طور غیر مستقیم فرصت شغلی ایجاد می‌شود.

وی افزود: از مجموع این طرح‌ها ۵۴ طرح در حوزه آب و خاک، ۱۰ طرح در حوزه صنایع تبدیلی، حوزه پروژه باغبانی و گلخانه، دامپروری و عشایر هر کدام دو طرح و یک طرح هم در حوزه شیلات افتتاح می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی تصریح کرد: با بهره‌برداری از این طرح‌ها ۹ هزار و ۵۸۹ خانوار از مزیت آن بهره‌مند می‌شوند.

وی با مقایسه دستاوردهای قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در بخش کشاورزی استان مرکزی گفت: یکی از نهادهایی که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شکل گرفت جهادسازندگی است که خدماتی را در حوزه محرومیت‌زدایی و خدمت رسانی انجام داد و تا به امروز هم این خدمات در روستاها تکرارنشدنی است.

صفری افزود: میزان تولید گندم در سال ۵۷ در سطح استان ۸۷ هزار تُن بود این در حالی است که با وجود سه سال خشکسالی متوالی که گریبان‌گیر استان مرکزی بوده، میزان خرید گندم در سال گذشته به ۳۰۰ تن رسیده است.

وی با بیان اینکه امروز بین ۱۲۰ تا ۱۵۰ هزار تن مازاد تولید گندم داریم اظهارکرد: همچنین میزان تولید گوشت قرمز از ۲۰ هزار تن در سال ۵۷ به ۵۴ هزار تن در سال جاری رسیده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی ادامه داد: تولید شیرخام این استان بیش از ۴۰۰ هزارتن است که حدود ۱۷۰ هزار تن مورد نیاز استان و در حدود ۲۳۰ هزار تن مازاد تولید شیر در استان داریم.

وی اضافه کرد: تخم مرغ از ۱۷ هزار تن به ۴۸ هزار تن، مرغ از ۱۹ هزار تن به ۷۰ هزار تن، عسل از ۷۰ تن به یک هزار و یک‌صد تن و آبزیان خوراکی از صفر به شش هزار و ۸۰۰ تن تولید رسیده‌ایم.

صفری با بیان اینکه میزان تولید محصولات زراعی در سال ۵۷ بالغ بر ۴۸۰ هزار تن بوده است تاکید کرد: این میزان هم اینک به یک میلیون و ۹۰۰ هزار تن رسیده است.

وی افزود: میزان تولید محصولات باغی هم از ۴۵ هزار تن در سال ۵۷ به ۶۰۰ هزار تن رسیده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی تصریح کرد: در سال ۱۳۵۷ آبیاری نوین در استان مرکزی وجود نداشت، ایجاد سیستم آبیاری نوین از اقدامات انقلاب اسلامی است.

وی گفت: هم اینک حدود ۷۶ هزار هکتار آبیاری نوین در سطح استان و با اهدای تسهیلات بلاعوض دولت به ویژه در دولت سیزدهم به کشاورزان انجام شده است.

صفری با بیان اینکه همچنین در حوزه ساخت کانالهای آبیاری از ۲۰ کیلومتر هم اینک به هزار و ۲۸۵ کیلومتر رسیده‌ایم اضافه کرد: صدور اسناد کشاورزی قبل انقلاب صفر بوده که بعد از پیروزی انقلاب به مرز ۵۰ درصد رسیده‌ایم.

کد خبر 724269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.