معرفی روستای سله بن ، سرمایه گذاری در منطقه سله بن و سد نمرود
روستای سله بن

راهنمایی سرمایه گذاری در منطقه سله بن و سد نمرود - املاک سرو در ادامه معرفی شده است.

معرفی روستای سله بن

روستای سله بن یکی از روستاهای زیبا و دیدنی شهرستان فیروزکوه است که در استان تهران واقع شده است. این روستا با داشتن جاذبه‌های طبیعی و تاریخی منحصر به فرد، هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند.

روستای سله بن در دامنه کوه های البرز قرار دارد. این روستا از شمال به کوه های البرز، از شرق به روستای طارس، از غرب به روستای وشتان، و از جنوب به سد نمرود محدود می شود. ارتفاع روستای سله بن از سطح دریا حدود ۱۸۰۰ متر است. این روستا دارای آب و هوای کوهستانی و خنک است. این روستا در فصل تابستان، آب و هوای معتدل و مطبوعی دارد. بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۰ جمعیت آن ۱۸۶ خانوار بوده که ۵۸۵ نفر می باشد. جمعیت غیر دائم و یا فصلی این روستا ۵۶۸ خانوار می باشد که ۲۱۷۶ نفر می باشد. در ادامه به معرفی بخش‌های مختلف این روستا می‌پردازیم.

جاذبه‌های گردشگری و طبیعت‌گردی در سله بن

روستای سله بن با داشتن مناظر طبیعی زیبا و آب و هوای معتدل، یکی از مقاصد محبوب گردشگری در شهرستان فیروزکوه است. این روستا دارای کوهستان‌هایی با مناظر دیدنی است که مسیرهای پیاده‌روی و کوهنوردی را برای علاقه‌مندان فراهم کرده است. همچنین، رودخانه‌ها و آبشارهای زیبا در این روستا جاذبه‌های دیدنی دیگری هستند که گردشگران را به خود جذب می‌کنند. در ادامه به مناطق گردشگری روستای سله بن می پردازیم.

  • سد نمرود: سد نمرود یکی از بزرگترین سدهای ایران است که در نزدیکی روستای سله بن قرار دارد. دریاچه این سد از جاذبه های گردشگری محبوب در این منطقه است.
  • دشت های سرسبز: روستای سله بن در میان دشت های سرسبز و زیبا قرار دارد. این دشت ها در فصل بهار و تابستان با گل های رنگارنگ پوشیده می شوند و مناظری خیره کننده را به نمایش می گذارند.
  • کوه های البرز: روستای سله بن در دامنه کوه های البرز قرار دارد. این کوه ها از جاذبه های کوهنوردی محبوب در این منطقه هستند.
  • آثار تاریخی: روستای سله بن، دارای آثار تاریخی متعددی از جمله قلعه، پل، و سنگ نوشته های تاریخی است. علاقه مندان به تاریخ می توانند با بازدید از این آثار، با تاریخ و فرهنگ این روستا آشنا شوند.
  • صنایع دستی: روستای سله بن، دارای صنایع دستی متعددی از جمله گلیم، قالی، و جاجیم است. علاقه مندان به صنایع دستی می توانند با خرید این صنایع دستی، یادگاری از این روستا را با خود به خانه ببرند.
  • پیاده روی و کوهنوردی: روستای سله بن، منطقه ای مناسب برای پیاده روی و کوهنوردی است. کوه های البرز در نزدیکی این روستا، مقصدی عالی برای علاقه مندان به کوهنوردی است.
  • صید ماهی: دریاچه سد نمرود، زیستگاه انواع ماهی است. علاقه مندان در این دریاچه می توانند به ماهیگیری بپردازند.
  • طبیعت گردی: روستای سله بن، با طبیعتی زیبا و بکر، گزینه ای عالی برای طبیعت گردی است. بازدید از دشت های سرسبز، کوه های البرز، و دریاچه سد نمرود، تجربه ای فراموش نشدنی را برای گردشگران رقم خواهد زد.
  • کشف آثار تاریخی: روستای سله بن، دارای آثار تاریخی متعددی از جمله قلعه، پل، و سنگ نوشته های تاریخی است.
  • خرید صنایع دستی: روستای سله بن، دارای صنایع دستی متعددی از جمله گلیم، قالی، و جاجیم است.

آب و هوای منحصر به فرد سله بن

روستای سله بن با داشتن آب و هوایی منحصر به فرد، یکی از مقاصد محبوب برای تفریح و استراحت است. آب و هوای معتدل در تابستان و برف‌های زمستانی در این روستا، گردشگران را به خود جذب می‌کند و آنها را به تجربه لحظاتی شاد و آرام در طبیعت دعوت می‌کند.

جاذبه‌های تاریخی و باستانی در نزدیکی سله بن

روستای سله بن با داشتن موقعیت جغرافیایی مناسب، به عنوان محلی برای دسترسی به جاذبه‌های تاریخی و باستانی در نزدیکی خود شناخته می‌شود. اماکن تاریخی مانند قلعه‌ها، آثار باستانی و موزه‌ها در اطراف این روستا وجود دارند که بازدیدکنندگان را به دوران‌های گذشته می‌برند.

فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توسعه در روستای سله بن

روستای سله بن با داشتن جاذبه‌های گردشگری و طبیعتی فراوان، فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توسعه را در این حوزه به همراه دارد. اطراف باف مسکونی منطقه جدید حدود ۱۱۰۰ هکتار زمین کاربری کشاورزی قرار دارد که این زمین ها تماماً دارای پلاک ثبتی ، نقشه یو تی ام و سند می‌باشند. زمین های زراعی منطقه جدید دارای سهمیه آب یا حق آبه بوده که به هر زمین بر اساس متراژی که دارد به آن تعلق می‌گیرد. داخل قطعات زراعی میتوان فعالیت هایی از قبیل درختکاری . فنس کشی . احداث استخر و خانه باغ به صورت قانونی انجام داد. این منطقه به دلیل تازه تاسیس بودن وکامل بودن مدارک ثبتی مورد استقبال سرمایه گذاران قرار گرفته است. سرمایه گذاری خوب ملکی ، زمانی رخ میدهد که آن منطقه پتانسیل رشد و آبادانی را داشته باشد.
هر ساله شاهد افزایش قیمت ملک ، طلا ، ماشین و خیلی از اجناس دیگر هستیم که تماما بر اساس تورم کشور رشد میکنن . اما منطقه جدید سله بن جدا از تورم سالیانه . به دلیل تکمیل شدن زیر ساخت شهری . افزایش ساخت و ساز و آبادانی روز افزون شاهد رشد قیمت بالاتری نسبت به سایر نقاط میباشد.

دریاچه سد نمرود کجاست؟

آدررس: جاده تهران – شهرستان فیروزکوه – جاده فرعی شهر ارجمند – دوکیلومتری روستای جدید سله بن – دریاچه نمرود

تاریخچه دریاچه سد نم رود

در شهرستان فیروزکوه روستایی خوش آب و هوا به نام روستای سله بن و با قدمتی ۳۰۰۰ ساله وجود دارد. در سال ۱۳۸۴ در دو کیلومتری روستای سله بن ساخت سدی از نوع مخزنی با نام ( سد نمرود ) روی رودخانه حبله رود آغاز شد. در سال ۱۳۹۰ حدود ۶۵ درصد مراحل ساخت سد نم رود پیشرفت کرد و این سد در سال ۱۴۰۰ به بهره برداری رسید.سد نمرود ، مخزنی ۱۱۹ میلیون متر مکعب ظرفیت دارد و بدنه این سد خاکی و هسته ای از خاک رس می باشد. بلندی این سد از پی ۸۲ متر و پهنای تاج آن ۱۲ متر است.

سد نمرود یکی از پدیده ای مصنوعی است که با طبیعت زیبای اطراف خود عجین شده است. یکی از اهداف ساخت این سد تامین آب آشامیدنی شهرستان گرمسار و آب مورد نیاز کشاورزان دشت چزکین ، شهرستان فیروزکوه ، روستای سله بن و شهر ارجمند می باشد.

کاربری دریاچه سد نمرود

سد نمرود روستای سله بن آب های کشاورزی دشت های گرمسار و چزکین را تامین می کند. برای تامین آب آشامیدنی گرمسار از این سد استفاده می شود. این سد در چرخ های صنعت شهرستان فیروزکوه را می گرداند و سیلاب حوزه آب ریز را مهار می کند.

معرفی سد نمرود

بهترین زمان بازدید از سد نمرود

فیروزکوه و مناطق اطراف دریاچه سد نمرود در بهار و تابستان هوای خنک و مطلوبی دارد ، بهترین زمان برای بازدید از این دریاچه از نیمه اردیبهشت تا نیمه شهریور ماه می باشد.

معرفی سد نمرود

املاک سرو ، با در اختیار داشتن کادری مجرب و حرفه ای آماده ارائه بهترین خدمات و مشاوره در زمینه املاک ( خرید و فروش ) و همچنین ساختمانی در منطقه گردشگری سد نمرود به شما دوستان عزیز می باشیم. (اعتماد شما، سرمایه ماست)

کد خبر 724227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.