طرح تفصیلی بلوک جنوبی حرم حضرت معصومه (س) تهیه می‌شود

مدیرعامل سازمان نوسازی و زیباسازی اطراف حرم مطهرحضرت معصومه (س) با اشاره به تهیه طرح تفصیلی ویژه بلوک ضلع جنوبی حرم مطهر گفت: با این طرح وضعیت بلوک میان خیابان ارم، شبستان، بلوار بهار، خیابان معلم و مدرسه حجتیه طی سال‌های آینده مشخص می‌شود.

علیرضا خاکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به تهیه طرح تفصیلی ویژه بلوک ضلع جنوبی حرم مطهر اظهار کرد: پروژه ضلع جنوبی حرم مطهر در دست اقدام است که بلوک میان خیابان ارم، شبستان، بلوار بهار، خیابان معلم و مدرسه حجتیه را در بر می‌گیرد.

وی افزود: اقدامات شهرسازی در این بلوک طی سال‌های گذشته متوقف بود، اما به‌تازگی طراحی این محدوده آغاز شده و قرار است با استفاده از منابع اراضی ۴۸ هکتاری طرح تفصیلی ضلع جنوبی حرم مطهر وارد فاز اجرا شود.

مدیرعامل سازمان نوسازی و زیباسازی اطراف حرم مطهر خاطرنشان کرد: ۲۰ درصد از منابع اراضی ۴۸ هکتاری پشتوانه بازآفرینی محلات بافت فرسوده و پیرامون حرم مطهر است که باید نیازها در مقیاس محلات شناسایی شود.

خاکی ادامه داد: بافت هسته مرکزی شهر قم به دلیل ویژگی‌های این شهر به لحاظ رفت و آمد زنده است و مهم‌ترین مشکل این بافت کمبود خدمات است.

وی با بیان اینکه سرانه فضای سبز در بافت فرسوده ۲۰ سانتی‌متر است، تصریح کرد: بعضی پروژه‌ها نیاز فوری بافت فرسوده است و امیدواریم با همکاری معاونت شهرسازی و معماری شهرداری قم بتوانیم در ۱۴۰۳ بودجه خوبی برای آن مشخص کنیم زیرا ۶۰ درصد جمعیت قم در بافت فرسوده یا در سکونتگاه‌ها زندگی می‌کنند.

کد خبر 724176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.