نتانیاهو در پایان عمر سیاسی جنایت‌کارانه خود قرار دارد

وزیر امور خارجه گفت: کاخ سفید به‌خوبی می‌داند که راه‌حل پایان جنگ و نسل‌کشی غزه و بحران کنونی در منطقه، سیاسی است. دیپلماسی در این مسیر فعال است و نتانیاهو در پایان عمر سیاسی جنایت‌کارانه خود قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حسین امیرعبداللهیان در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «‏کاخ سفید به‌خوبی می‌داند که راه‌حل پایان جنگ و نسل‌کشی غزه و بحران کنونی در منطقه، سیاسی است.

دیپلماسی در این مسیر فعال است. نتانیاهو در پایان عمر سیاسی جنایت‌کارانه خود قرار دارد.»

نتانیاهو در پایان عمر سیاسی جنایت‌کارانه خود قرار دارد

به گزارش ایمنا، در پی حمله پهپادی یکشنبه شب به یک پایگاه آمریکایی در مرز سوریه و اردن، سه نظامی آمریکایی در این حمله کشته شدند و بیش از ۳۰ نفر زخمی شدند. گروه مقاومت اسلامی النجبای عراق این حمله را بر عهده گرفت و پس از آن وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در بیانیه‌ای اعلام کرد: «آنچه نیروهای ما در اردن در معرض آن قرار گرفتند، تشدید خطرناک تنش‌ها است.»

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا نیز شامگاه یکشنبه گفت: «در زمان و مکان مناسب به حمله به نیروهای امریکایی در اردن پاسخ می‌دهیم.»

او مدعی شد: «گروه‌های مسلحی که ایران از آن‌ها حمایت می‌کند مسئول حملات مداوم به نیروهای آمریکایی هستند. تمام اقدامات ضروری را برای حمایت از آمریکا، نیروها و منافع‌مان اتخاذ خواهیم کرد.»

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا هم هم‌راستا با اتهام‌زنی آستین گفت: «حمله به نیروهای ما که منجر به کشته شدن سه نظامی شد را گروه‌های تحت حمایت ایران که در سوریه و عراق فعالیت می‌کنند، انجام دادند. به همه مسببان این حمله در زمان مناسب و به شیوه‌ای که ما انتخاب کرده‌ایم، پاسخ خواهیم داد.»

اگرچه جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا دوشنبه شب اعلام کرد: ما به دنبال جنگ با حکومت تهران نیستیم.

کد خبر 724168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.