پایگاه اطلاع‌رسانی بوم‌گردی‌ها در کرمان راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با اشاره به اینکه واحدهای بوم‌گردی باید دارای یک پایگاه اطلاع‌رسانی باشند، گفت: این پایگاه از سوی انجمن حرفه‌ای بوم‌گردی‌های استان پیگیری و راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط‌عمومی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، سعید شاهرخی در نشست با مدیر و اعضای انجمن حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان کرمان اظهار کرد: اقامتگاه‌های بوم‌گردی دارای ضوابط و قوانین خاصی هستند که بعضی از آن‌ها از بطن جامعه همچون فرهنگ، آداب و رسوم و آئین‌های بومی و محلی برخاسته‌اند و بعضی دیگر نیز بر اساس چارچوب‌ها و آیین‌نامه‌هایی است که توسط دستگاه‌ها کلان کشور تصویب و تأیید شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه اقامتگاه‌های بوم‌گردی در مناطق بکر و طبیعی راه‌اندازی شده‌اند و بهترین گزینه برای اقامت، گردش و تلطیف روح و روان گردشگران هستند، افزود: در کنار این احساس آرامش قوانینی هم برای این اقامتگاه‌ها تعیین شده است که از آسیب‌های بعدی آن‌ها جلوگیری می‌کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان ادامه داد: به‌تازگی مدیران اقامتگاه‌های بوم‌گردی از وضع برخی قوانین که موجب کندی فعالیت آنها شده است، گلایه‌مند بودند که در تلاش هستیم این قوانین و ضوابط را بر اساس ظرفیت و توانمندی هر منطقه تعیین کنیم.

وی حمایت و ارائه تسهیلات به اقامتگاه‌های بوم‌گردی و آسیب‌شناسی فرایند صدور و تمدید مجوزها را از اولویت‌های این اداره‌کل دانست و بیان کرد: با توجه به اینکه تعدادی از اقامتگاه‌ها در مناطق دورافتاده، قرار گرفته است باید در خصوص فرآیند صدور و تمدید مجوزها تجدید نظر شود.

شاهرخی همچنین با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه مدیران و کارکنان اقامتگاه‌های بوم‌گردی گفت: این آموزش‌ها باید جنبه کاربردی داشته باشد و موجب تعامل بین مدیران و کارکنان شود.

وی با بیان اینکه یکی از نیازهای گردشگری استان کرمان برگزاری رویداد یا جشنواره‌ای است که به معرفی واحدهای اقامتگاه‌های این استان بپردازد، ادامه داد: با برگزاری این رویداد می‌توان به مشکلات این فعالان با حضور مسئولان مرتبط با حوزه گردشگری رسیدگی کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان از استانداردسازی واحدهای اقامتی سخن به میان آورد و خاطرنشان کرد: این طرح باید با توجه به ظرفیت‌های هر منطقه اجرا می‌شود.

کد خبر 724155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.