اسکاتلند، پیشرو در تولید و صادرات برق سبز

اسکاتلند بیش از ۱۰۰ درصد برق خود را از انرژی‌های تجدیدپذیر تولید می‌کند و قصد دارد با صادرات برق تولیدی مازاد خود به مشاغل سراسر کشور کمک کند و در مسیر کربن‌زدایی جهانی گام بردارد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، اسکاتلند دارای مهارت‌ها، استعدادها و منابع طبیعی بسیاری برای تبدیل شدن به یک نیروگاه جهانی انرژی‌های تجدیدپذیر است. هدف اسکاتلند از رشد قابل توجه در این بخش، ایجاد یک سیستم انرژی سازگار با آب‌وهوا معرفی شده که منابع انرژی مقرون‌به‌صرفه، انعطاف‌پذیر و پاک را برای خانواده‌ها، مشاغل و جوامع اسکاتلند فراهم می‌کند.

تولید برق سبز مازاد در اسکاتلند

جدیدترین داده‌های دولت این کشور نشان می‌دهد که منابع انرژی تجدیدپذیر آن، انرژی کافی برای تأمین بیش از ۱۰۰ درصد تقاضای برق اسکاتلند را تولید می‌کنند. این میزان در سال ۲۰۲۲ برابر با ۱۱۳ درصد از مصرف ناخالص برق کشور از منابع بادی و آبی (۲۶ درصد بیشتر از سال ۲۰۲۱) بود.

وزیر انرژی اسکاتلند از این خبر به‌عنوان نقطه عطفی مهم برای بخش انرژی‌های تجدیدپذیر کشور استقبال کرد، به‌ویژه که با کاهش چهار درصدی مصرف برق در کشور به ۲۲ هزار و ۴۰ گیگاوات ساعت همراه بود.

اسکاتلند، پیشرو در تولید و صادرات برق سبز

وی تولید برق تجدیدپذیر بیشتر نسبت به مصرف کشور را نشان‌دهنده پتانسیل عظیم اقتصاد سبز اسکاتلند معرفی و در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد که اسکاتلند قصد دارد در راستای تأمین نیازهای برق خود و مشارکت در تأمین برق سایر کشورها، انرژی کافی از این منابع سبز تولید کند.

دولت اسکاتلند به این ترتیب هدف بلندپروازانه خود را تولید برق سبز کافی برای تأمین انرژی خانه‌ها و مشاغل درون کشور و صادرات برق به همسایگان خود در حمایت از مشاغل اسکاتلند و اهداف کربن‌زدایی جهانی تعیین کرده است.

بنابراین دولت اسکاتلند آماده اشاعه استراتژی صنعتی سبز خود به سراسر جهان و برداشتن گام‌هایی برای به حداکثر رساندن مزایایی است که منابع طبیعی فراوان این کشور می‌تواند در ایجاد مشاغل و فرصت‌های جدید در سراسر کشور به ارمغان بیاورد. با این حال پیشرفت در این زمینه به دلیل مسائلی مانند ظرفیت شبکه و فقدان مکانیزم بازار برای ذخیره‌سازی است، بنابراین اسکاتلند از دولت بریتانیا درخواست کرد که بودجه بیشتری برای تقویت پیشرفت در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر این کشور اختصاص دهد.

اسکاتلند، پیشرو در تولید و صادرات برق سبز

کد خبر 724151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.