کشف ۱۲۰ دستگاه ماینر قاچاق در یک معدن ماسه‌شویی سنندج

روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان اعلام کرد: ۱۲۰ دستگاه ماینر قاچاق در یک معدن ماسه شویی در روستای خلیچیان شهرستان سنندج کشف و ضبط شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان اعلام کرد: در پی‌کسب خبری مبنی بر استخراج رمز ارز دیجیتال در یک معدن ماسه‌شویی واقع در حومه روستای خلیچیان شهرستان سنندج با شناسایی و بازرسی واحد اتفاقات و عملیات شهرستان سنندج و همکاری مراجع قضائی و انتظامی استان کردستان ۱۲۰ دستگاه ماینر غیرمجاز کشف و ضبط شد.

متأسفانه بعضی از افراد سودجو بدون درک وضعیت مصرف برق، مبادرت به استفاده از برق به‌صورت غیرمجاز برای مصارف غیرعادی اقدام به ماینینگ می‌کنند که همین امر باعث ایجاد خسارت در وسایل برقی مشترکان و تجهیزات شبکه شده که متعاقباً منجر به خاموشی‌های ناخواسته برق نیز می‌شود.

میزان انرژی موردنیاز برای استخراج یک واحد بیت کوین بیش از ۳۰۰ مگاوات ساعت است که این عدد معادل مصرف برق یک سال یک خانواده معمولی است، در همین راستا شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با همکاری و هماهنگی بسیار خوب مراجع قضائی و انتظامی و با برنامه‌ریزی‌های مدون و گشت‌های محسوس و نامحسوس سعی بر کشف تمام ماینرهای غیرمجاز در سطح استان را دارد تا با کشف و ضبط این دستگاه‌ها با مشترکان متخلف برابر قانون برخوردهای جدی توسط مراجع قضائی شود و برق آنها قطع و جریمه‌های سنگین برای آنان صادر شود که وصل برق آنان منوط به پرداخت جریمه خواهد بود.

تولیدکنندگان رمز ارز می‌توانند با ارائه مجوز و پروانه صادره از ادارات و سازمان‌های ذیربط نسبت به دریافت انشعاب قانونی اقدام و از حمایت قانونی نیز برخوردار شوند.

شهروندان می‌توانند هرگونه مصارف غیرمجاز را از طریق شماره ۱۲۱ واحد عملیات و اتفاقات برق، ۱۱۰ پلیس انتظامی و یا در بستر پیامک در صفحات اجتماعی شماره همراه ۰۹۱۸۶۵۶۳۸۰۶ اطلاع دهند تا در اسرع وقت بررسی لازم صورت گیرد.

کد خبر 724057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.