ارزش بافت تاریخی شهر اصفهان باید به بهترین روش اقتصادی توسعه پیدا کند

رئیس کمیسیون عمران، معماری، شهرسازی و بافت تاریخی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ارزش بافت تاریخی این کلان‌شهر را باید به بهترین روش اقتصادی توسعه دهیم، زیرا ما توسعه صنعت و کشاورزی نداریم و قطعاً توسعه گردشگری در رونق اقتصاد این کلان‌شهر بسیار تأثیرگذار است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، رسول میرباقری در سومین ویژه برنامه «شورای نو» در جمع نوجوانان با موضوع احیای بافت تاریخی و پیشنهادات نوجوانان اظهار کرد: نگاه امروز به بافت تاریخی تغییر کرده است و دیگر آن فضا که شبانه بافت تاریخی را با نم‌دار کردن تخریب کنند، وجود ندارد.

وی افزود: قدر و منزلت بافت تاریخی نخست باید توسط مسئولان متولی، بافت تاریخی میراث فرهنگی شناخته شود و سپس باید از ابزار تبلیغی استفاده کنند، این در حالی است که این امر رخ نمی‌دهد، افزود: برای احیای بافت‌های تاریخی مردم باید به میدان بیایند و احساس مسئولیت کنند؛ هر جا دولت و شهرداری پای مردم را به نقش‌آفرینی باز کردند، موفق بودند.

رئیس کمیسیون عمران، معماری، شهرسازی و بافت تاریخی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در دوره ششم مدیریت شهری این کلان‌شهر موضوع بافت تاریخی شهر اصفهان اهمیت ویژه داشته و دغدغه مهمی بوده است و هر هفته جلسه شورای عالی بافت تاریخی تشکیل می‌شود.

وی با بیان اینکه اتفاق خوب این دوره تعامل بیشتر بین سازمان میراث فرهنگی و شهرداری است، زیرا در گذشته این دو ارگان ناهماهنگ و در تضاد بودند و همین امر موجب ضربه به بافت تاریخی اصفهان شده بود، تصریح کرد: ارزش بافت تاریخی شهر اصفهان را باید به بهترین روش اقتصادی توسعه دهیم، زیرا ما توسعه صنعت و کشاورزی نداریم و قطعاً توسعه گردشگری در رونق اقتصاد این کلان‌شهر بسیار تأثیرگذار است.

میرباقری با تاکید بر اینکه ساخت و احیای بافت تاریخی نیاز به عشق و علاقه دارد، ادامه داد: بسته تشویقی خانه‌های تاریخی یکی از تسهیلات ویژه شهرداری است.

وی ابا بیان اینکه طرح کالبدی باباقاسم برای رونق کالبد پیرامون مسجد جامع مورد توجه قرار گرفته است، گفت: اصفهان بهترین نقطه برای تولید صنایع دستی در کشور به شمار می‌رود.

کد خبر 724025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.