ظرفیت اسکان اماکن اقامتی کردستان در ایام نوروز  ٢ برابر می‌شود

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: در حال حاضر شش هزار تخت در مراکز اقامتی استان کردستان برای اسکان مسافران مهیا است که برنامه‌ریزی برای فراهم کردن دو برابر این ظرفیت به‌ صورت موقت برای ایام تعطیلات نوروز در حال انجام است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان، آرمان وطن‌دوست امروز _دوشنبه نهم بهمن_ در جلسه کمیته اسکان، نظارت و آمار اجرایی خدمات سفر استان اظهار کرد: استان کردستان هرساله میزبان جمعیت زیادی از مهمانان و مسافران داخلی و خارجی است که باید از هم‌اکنون برای نوروز ١٤٠٣ با تبلیغات و اطلاع‌رسانی مناسب و با استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود برای استقبال از مسافران و گردشگران نوروزی تلاش کرد.

وی افزود: با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان با تعطیلات نوروز، ضروری است تا اقدامات متناسب با این ماه برای گردشگرانی که به استان وارد می‌شوند صورت بگیرد و تمام دستگاه‌های عضو در کمیته‌های مختلف به این موضوع توجه داشته باشند.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث فرهنگی کردستان ادامه داد: در ایام تعطیلات نوروز باید آمار و اطلاعات مربوط به گردشگران نوروزی در سطح استان روزانه توسط اعضا به‌صورت دقیق جمع‌آوری و به استانداری و دبیرخانه ستاد ارائه شود تا بتوان بر اساس آن خدمات‌رسانی بهتری را ارائه داد.

وطن‌دوست با بیان اینکه مسئولیت کمیته خدمات اسکان و رفاه و آمار مسافران و گردشگران بر عهده این اداره‌کل است، تصریح کرد: در حال حاضر شش هزار تخت در مراکز اقامتی از جمله هتل‌ها، مهمانپذیرها، اقامتگاه‌های بوم‌گردی، اقامتگاه‌های سنتی و خانه مسافرها برای اسکان مسافران مهیا است که برنامه‌ریزی ما برای فراهم کردن دو برابر این ظرفیت با همکاری اعضای ستاد به‌صورت موقت برای ایام تعطیلات نوروز است.

وی گفت: بازدیدهای نظارتی از تأسیسات گردشگری و اماکن اقامتی استان ویژه نوروز ١٤٠٣ با جدیت دنبال می‌شود تا بتوانیم خدمات‌رسانی مطلوب را داشته و رضایت‌مندی گردشگران را فراهم کنیم.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث فرهنگی کردستان بر لزوم رسیدگی به وضعیت نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی بین‌راهی، توجه به سامان‌دهی ورودی شهرها و توجه به مبلمان و خدمات شهری برای استقبال از مسافران و ایجاد فضای مناسب شهری در تعطیلات نوروز تأکید کرد و افزود: امیدواریم با همکاری دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد خدمات سفر استان، تدابیر لازم برای معرفی هرچه بیشتر ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و همچنین استقبال و پذیرایی شایسته از مسافران و گردشگران ورودی به استان اتخاذ شود.

کد خبر 724017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.