«حمایت از حق» شاخص ارزیابی رسانه‌ها باشد

امام جمعه قزوین گفت: باید ببینیم کدام رسانه و مطبوعات در حمایت از حق کارهای اثرگذار دارند و رسانه‌ها باید با این شاخص سنجیده شوند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی بعدازظهر امروز -دوشنبه نهم بهمن- در دیدار با اعضای هیئت‌مدیره خانه مطبوعات استان قزوین که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان صورت گرفت، اظهار کرد: باید ببینیم کدام رسانه و مطبوعات در حمایت از حق کارهای اثرگذار دارند و رسانه‌ها باید با این شاخص سنجیده شوند.

وی فتنه‌های داخلی و بین‌المللی را صحنه امتحان امامان جمعه و جماعت دانست و افزود: امامان جمعه و جماعت هم جزو اصحاب رسانه هستند و کار رسانه‌ای انجام می‌دهند. در قزوین حدود ۲۰ امام جمعه با جمعیت‌های مختلفی که مستمع هستند خطبه می‌خوانند، این جمعیت‌ها به همت ما و شما باید خیلی بیشتر از این شود و این یکی از مأموریت‌ها و رسالت‌های معنوی و ایمانی شما است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه در فتنه‌های داخلی هنر مطبوعاتی‌ها و اهالی رسانه باید این باشد که اگر فتنه‌ای ایجاد شد بگوییم حضور زنده، فعال، بابصیرت، با صداقت و با انسانیت اصحاب رسانه باعث شد استان ما امن‌ترین استان شود، خاطرنشان کرد: فرهنگ مطبوعاتی‌ها باید فرهنگ صداقت و ایمان باشد.

عابدینی تصریح کرد: در فتنه‌های خارجی مانند مسئله غزه و صهیونیست‌های آدم‌کش، کودک‌کش و نسل کش، اگر مطبوعاتی‌ها رگ غیرتشان نجنبد و قلمشان در این زمینه به کار نیفتد، بیانیه ندهند و فریاد نزنند، رفوزه خواهند شد، باید کاری کنید اصحاب تحت تکفل شما در قیامت از شما شکایت نکنند که شما باعث شدید ما این مسائل را متوجه نشویم.

وی ادامه داد: امروز مسئله انتخابات بسیار مهم است، رهبر حکیم انقلاب بسیار روی این مسئله تأکید دارند، عقل هر انسانی هم حکم می‌کند که مردم را تشویق به حضور و مشارکت حداکثری در انتخابات کنیم. اظهارات دشمنان ما هم اهمیت این موضوع را بیان می‌کند، دشمنان ما به هر چیزی متوسل می‌شوند برای اینکه بتوانند کاری کنند مردم کمتر به میدان بیایند.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه حضور جدی، رقابت و مشارکت تیر خلاصی است برای دشمنانی که متزلزل هستند، تاکید کرد: اوضاع دشمنان به هم ریخته است و در آمریکا مشکلات داخلی بسیاری وجود دارد. بنابراین در چنین شرایطی انتخابات برای ما بسیار مهم است و در انجام رسالت رسانه‌ای خود کوتاهی نکنید.

عابدینی امنیت، رقابت، سلامت و مشارکت حداکثری را چهار عنصر اصلی انتخابات دانست و تصریح کرد: اتاق‌های فکر شما باید چشم‌انداز رسانه را مشخص کنند و ببینیم رسانه در کجا قرار دارد، ما چقدر باید اصرار روی رسانه مکتوب داشته باشیم و چقدر روی رسانه مجازی سرمایه‌گذاری کنیم؟ مجازی هم فضاهای پیچیده، نو و غافلگیرکننده‌ای دارد که هر روز از راه می‌رسند، برای این‌ها باید فکرهای جدی شود و مدیریت شوند.

وی اضافه کرد: باید بنشینیم فکر کنیم که چطور فلان مسئول را به عنوان جوابگو به میدان بیاوریم، می‌توانید زیرمجموعه خود را بسیج کنید تا در بحث میز خدمت در نمازهای جمعه حضور پیدا و این موضوع را با حضور رسانه‌ای تکمیل کنند.

کد خبر 724002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.