ایجاد فرایندهای الکترونیک در ماموریت‌های اساسی شهرداری قم

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات شهرداری قم گفت: چندین سامانه همچون سامانه بینا، سامانه مکان‌یابی اتوبوس، مسیریابی محل دفن اموات در بهشت معصومه و دریافت مجوز ایستگاه صلواتی به صورت غیرحضوری فعال است.

علی مؤمن حجازی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به فرایند هوشمند سازی سامانه‌های شهرداری قم، اظهار کرد: تکمیل سامانه رصد یکی از اقدامات سازمان فاوا در سال جاری بود تا مدیران بر اساس داده‌ها، تصمیم سازی صحیح را انجام دهند.

وی از نصب ۱۸۰ سامانه هوشمند در شهر قم خبر داد و افزود: هدف مجموعه مدیریت شهری تبدیل شهر قم به شهر هوشمند است.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات شهرداری قم در خصوص ارائه خدمات سامانه قمیار به شهروندان، تصریح کرد: بعضی خدمات سامانه قمیار به طور کاملاً غیرحضوری است و شهروندان می‌توانند با مراجعه به سامانه قمیار پیگیر فرایند درخواست خود باشند.

مؤمن حجازی از رونمایی سامانه مکان‌یابی اتوبوس خبر داد و اضافه کرد: سامانه مکان‌یابی اتوبوس فعال شده و شهروندان می‌توانند به چندین روش مختلف از حرکت اتوبوس‌ها مطلع شوند.

وی با اشاره به مراجعات شهروندان و دستگاه‌های خدمات رسان به شهرداری قم، تاکید کرد: به زودی امکان درخواست حفاری به صورت غیر حضوری در سامانه فعال می‌شود و شهروندان می‌توانند بدون مراجعه حضوری به شهرداری مجوز لازم را کسب نمایند.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات شهرداری قم ادامه داد: زیرساخت‌های لازم برای ارائه مجوز ایستگاه‌های صلواتی و مسیریابی محل دفن اموات در آرامستان بهشت معصومه (س) انجام شده و به زودی در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

مؤمن حجازی با اشاره به پارکینگ زائر، گفت: هوشمندسازی در پارکینگ زائر انجام شده و سامانه پلاک‌خوان برای مشاهده و اطلاع از وضعیت ورود و خروج وسیله‌های نقلیه به تفکیک بومی و غیر بومی فعال است.

وی افزود: در راستای کمک به تهیه طرح‌های جامع شهری و تحلیل‌های ترافیکی سامانه بینا طراحی و به تازگی رونمایی شده است.

کد خبر 723960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.