نقش موثر دانش‌بنیان‌ها در احداث تصفیه‌خانه «نانواوزون»

مدیر بهینه‌سازی، تعمیرات و نگهداری تأسیسات شهری معاونت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: تصفیه‌خانه «نانواوزون» نخستین و تنها تصفیه‌خانه از این نوع در کشور است که با همکاری شهرداری اصفهان و شرکت‌های دانش‌بنیان ساخته شده است.

سیدمهدی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درباره طراحی و احداث نخستین تصفیه‌خانه تکمیلی بر مبنای تزریق نانو اوزون در اصفهان اظهار کرد: هزینه اجرای این پروژه ۵۰۰ میلیارد ریال بوده است.

وی با اشاره به اینکه تصفیه‌خانه «نانو اوزون» نخستین و تنها تصفیه‌خانه از این نوع در کشور است که با همکاری شهرداری اصفهان و شرکت‌های دانش‌بنیان ساخته شده است، افزود: ظرفیت تصفیه‌خانه ۵۰ لیتر بر ثانیه در نظر گرفته شده است.

مدیر بهینه‌سازی، تعمیرات و نگهداری تأسیسات شهری معاونت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه برای تصفیه فاضلاب چهار مرحله باید طی شود، ادامه داد: مراحل انجام تصفیه به ترتیب شامل ورود پساب و فاضلاب خام، تصفیه، گندزدایی، تصفیه مولکولی و در نهایت خروج آب استاندارد مورد تأیید محیط زیست برای استفاده در فضای عمومی و فضای‌سبز است.

وی خاطرنشان کرد: از محاسن احداث این تصفیه‌خانه به ارائه آب باکیفیت، مقرون به صرفه بودن، بدون بو بودن آب، تأمین پایدار یک و نیم میلیون متر مکعب آب، بهره‌گیری از آب خاکستری و جلوگیری از حفر بیش از ۱۵ چاه آب عمیق اشاره کرد.

مدیر بهینه‌سازی، تعمیرات و نگهداری تأسیسات شهری معاونت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان اظهار داشت: علت‌های اجرای این طرح مواردی همچون کاهش شدید آب‌های زیرزمینی، فرونشست و خطرات ناشی از آن، لزوم برنامه‌ریزی جهت تأمین منابع آب پایدار و نیاز آبی مناطق شمالی شهر اصفهان است.

به گزارش ایمنا، نخستین تصفیه‌خانه شهری نانواوزون کشور در اصفهان با هزینه ۵۰۰ میلیارد ریال در بیست‌وهفتمین برنامه «به احترام مردم اصفهان» روز چهارشنبه هفته جاری بهره‌برداری خواهد شد.

کد خبر 723934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.