جلوگیری از قاچاق یک‌ میلیون و ۱۱۱ هزار لیتر گازوئیل در قزوین

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی استان قزوین گفت: با تشکیل قرارگاه عملیاتی پیشگیری و مقابله با قاچاق فرآرده‌های نفتی از قاچاق یک‌میلیون و ۱۱۱ هزار لیتر گازوئیل به ارزش تقریبی ۳۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان جلوگیری شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، عبدالرضا انتظاری صبح امروز -دوشنبه نهم بهمن- در هفتمین جلسه کارگروه فرعی پیشگیری از قاچاق و عرضه خارج از شبکه فرآورده‌های نفتی استان اظهار کرد: این شرکت با بررسی و پایش سوخت مصرف‌کنندگان عمده و همچنین خانوارهای متقاضی دریافت نفت سفید توانست سه میلیون و ۶۰۰ هزار لیتر نفت سفید صرفه‌جویی کند.

وی افزود: رسالت این شرکت تأمین و توزیع مطلوب سوخت در سطح استان است و این در حالی است که روزانه میلیون‌ها لیتر انواع فرآورده‌های نفتی در سطح استان توزیع می‌شود. همچنین نظارت بر نحوه تخصیص و توزیع بهینه سوخت یکی از مسئولیت‌های شرکت محسوب می‌شود.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی استان قزوین با اشاره به اینکه استان قزوین یکی از پنج قطب صنعتی و کشاورزی کشور است که نقش بسیار مهمی در چرخه اقتصادی کشور بر عهده دارد، ادامه داد: یکی از وظایف کارگروه پیشگیری از قاچاق سوخت، شناسایی و احصای گلوگاه‌هایی است که می‌تواند آسیب‌های جدی بر تأمین و توزیع مطلوب و مستمر سوخت برساند.

انتظاری تصریح کرد: این شرکت با تشکیل قرارگاه عملیاتی پیشگیری و مقابله با قاچاق فرآرده‌های نفتی و با مشارکت فعال دستگاه‌های متولی امر، اقدام به بازدیدهای مستمر از مصرف‌کنندگان سوخت مایع کرده است.

وی گفت: نتایج بازدیدها و پایش‌های مستمر در بازه زمانی سه‌ماهه پاییز ۱۴۰۲ که تعداد ۲۷۳ مورد بوده باعث شده تا از قاچاق یک میلیون و ۱۱۱ هزار لیتر گازوئیل به ارزش تقریبی ۳۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان جلوگیری به عمل آید.

کد خبر 723906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.