مشکلات اعزام کارگران به اقلیم کردستان عراق پیگیری می‌شود

معاون امور عمرانی استاندار کردستان گفت: مشکلات بیمه‌ای و اعزام کارگران به اقلیم کردستان عراق را از طریق استاندار کردستان و نهاد ریاست جمهوری پیگیری کرده و تا حصول نتیجه آن را دنبال خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان، کیومرث حبیبی روز _یکشنبه هشتم بهمن_ در نشست با تشکلات کارگری، کارفرمایی و انجمن صنفی کارگران و استادکاران بخش ساختمان استان، کارگران را سرمایه‌ها و گنجینه‌های کشور دانست و اظهار کرد: تشکلات کارگری و کارفرمایی نقش مهمی در بهره‌وری و رشد تولید در کشور ایفا می‌کنند.

وی تشکلات کارگری و کارفرمایی را بازوان توانمند دولت و مشاورانی پرتوان خواند و افزود: مشکلات بیمه‌ای و اعزام کارگران به اقلیم کردستان عراق را از طریق استاندار کردستان و نهاد ریاست جمهوری پیگیری کرده و تا حصول نتیجه آن را دنبال خواهیم کرد.

معاون امور عمرانی استاندار کردستان در ادامه از کارگران و استادکاران بخش ساختمان استان خواست که انتقال فرهنگ، تجربه و مهارت در اعزام کارگران به اقلیم کردستان در نظر گرفته شود.

حبیبی با تاکید بر حمایت از بخش خصوصی، گفت: اگر بخواهیم از بخش خصوصی پشتیبانی و حمایت کنیم باید تکیه بر منابع و منافع دولتی را کاهش داده و دولت نیز بر کار سرمایه‌گذاران فقط نظارت کرده و با مشوق‌های لازم حمایت کند.

وی با اشاره به حوادث ناگوار کارگری در حوزه ساختمان و معادن، بر فعال کردن کمیته ایمنی و حفاظت فنی در استان تاکید کرد و از مدیرکل کار کردستان و سرپرست مدیریت بحران استان خواست تا با برگزاری جلسات مستمر و دعوت از ادارات و نهادهای مرتبط بحث ایمنی را جدی گرفته و با متخلفان برخورد قانونی انجام شود تا شاهد کاهش حوادث ناگوار در حوزه کارگری باشیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان از تخصیص ۲۵ میلیارد تومان مصوبه دور دوم سفر ریاست محترم جمهور به پروژه فرهنگی ورزشی کارگران سنندج خبر داد و افزود: با پیشرفتی که در مجموعه استراحتگاه و استخر این مجموعه شاهد بوده‌ایم به‌زودی و با تخصیص این اعتبار شاهد استفاده جامعه کارگران و خانواده‌های آنان از این مجموعه خواهیم بود.

فرزاد پیشکاری، مدیرکل کار کردستان نیز در این نشست ضمن تشریح حوزه روابط کار اداره کل کار استان به بیان مسائل و مشکلات حوزه کارگری و کارفرمایی و انجمن صنفی کارگران و استاد کاران بخش ساختمان پرداخت و گفت: از تمامی ظرفیت‌های اداره کل کار استان، ادارات زیر مجموعه وزارت کار در کردستان و سایر ارگان‌ها و ادارات استان برای رفع مشکلات این قشر استفاده کرده و شبانه‌روزی در جهت رفع مشکلات جامعه کارگری و کارفرمایی تلاش خواهیم کرد.

وی خواستار تخصیص ۲۵ میلیارد تومان مصوبه دور دوم سفر ریاست محترم جمهوری به استان کردستان در راستای تکمیل، تجهیز و آماده‌سازی مجتمع کارگری شهرستان سنندج شد و اظهار کرد: با راه اندازی این مجموعه کارگری تحرک و شور و نشاط در بین کارگران و خانواده‌های آنان ایجاد خواهد شد که این خود زمینه‌ساز جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی است.

به گزارش ایمنا، در این نشست نمایندگان تشکلات کارگری و کارفرمایی و همچنین رئیس انجمن صنفی کارگران و استادکاران بخش ساختمان به بیان مشکلات حوزه کاری خود پرداختند.

کد خبر 723802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.