سفیر دعوت به شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات هستیم

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه سفیر دعوت به شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات هستیم، گفت: حضور در انتخابات تثبیت کننده جمهوری اسلامی و اجرای احکام الهی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، محمدرضا ابراهیمی امروز- یکشنبه هشتم بهمن‌- در حاشیه سفر یک‌روزه به شهرستان گلپایگان در جمع خبرنگاران با تاکید بر ارتقای جایگاه آموزش و پرورش، اظهار کرد: فرهنگ در رأس همه امور کشور است و اگر در راستای مقوله فرهنگ سازی از آموزش و پرورش حمایت شود به گام‌های بلند پیشرفت و توسعه می‌رسد.

وی با بیان اینکه خرد و اندیشه دست مایه آموزش و پرورش است، افزود: بالندگی، پویایی، سلامت، و نبض فرهنگ و تمدن هر جامعه توسط آموزش و پرورش زده می‌شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد: سرمایه گذاری در آموزش و پرورش در جامعه بازدهی دارد بنابراین همه باید از سر نیاز برای ارتقای آموزش و پرورش تلاش کنند.

ابراهیمی با بیان اینکه یکی از مهمترین رویدادهای پیش رو جشن‌های دهه مبارک فجر است، افزود: باید جشن‌های ویژه‌ای در تمام مدارس برپا شود زیرا بهمن‌، ماه ایران است،

وی افزود: در هیچ دورانی به مانند دوران انقلاب، اسلام به این عظمت عزیز و تفسیر نشده بود و این عزت و عظمت اسلام در جهان به برکت جمهوری اسلامی انجام شد،.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: در دوران‌هایی مسلمان و شیعه بودن جرم بود و جرأت زیارت مرقد ائمه اطهار (ع) را نداشتند، اما انقلاب اسلامی باعث شد تا نظام سلطه تغییر کند.

ابراهیمی گفت: تلاش دشمنان در ساقط کردن انقلاب و محدود کردن و اضمحلال انقلاب بی‌نتیجه ماند و اکنون در حال کنترل و محدود کردن ایران هستند که به لطف خداوند نخواهد توانست.

وی با تاکید بر تبیین دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی در مدارس افزود: باید به دانش‌آموزان تبیین کرد که استکبار جهانی رضاخان را سر کار آورد اما وقتی تاریخ مصرفش گذشت برکنارش کردند، باید گفت سران دولت‌های غربی در امور کشور دخالت داشتند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه سفیر دعوت به شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات هستیم، افزود: حضور در انتخابات تثبیت کننده جمهوری اسلامی و اجرای احکام الهی است.

ابراهیمی تاکید کرد: مشارکت همگانی در انتخابات نه تنها دشمن شکن است بلکه به لحاظ ملی و امنیتی اهمیت دارد بنابراین همه باید تلاش کنیم تا این حماسه بزرگ در کشور رقم خورد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به اینکه اجرایی‌سازی طرح‌های آموزش و پرورش در مدرسه باید انجام شود زیرا باید مربی و متربی را به هدف اصلی برساند، افزود: اولویت اصلی مدارس باید برگزاری نماز جماعت باشد.

ابراهیمی افزود: قرآن کریم و مفاهیم آن باید مورد توجه قرار گیرد چرا که قرآن کتاب زندگی و برنامه جامع انسان است.

وی با تاکید به تدریس مهارت‌های زندگی در مدارس، گفت: سطح علمی گلپایگان رضایت بخش است، اما برای ارتقای جایگاه علمی شهرستان باید بیشتر تلاش شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: با مصوبه شورای عالی انقلاب ۵۰ درصد شرط قبولی دانشگاه‌ها معدل بالا است بنابراین برای ارتقای معدل در شهرستان همه کمک کنند.

ابراهیمی ادامه داد: در خرداد ماه هر روز یک کنکور برگزار می‌شود زیرا معدل در ورود به دانشگاه‌ها مؤثر است.

وی با تاکید بر ترغیب دانش‌آموزان به شرکت در دانشگاه فرهنگیان افزود: فارغ‌التحصیلان لیسانس را به شرکت در آزمون ماده ۲۸ ترغیب کنید.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به اینکه ترک فعل و تغییر رویکرد دولت قبل موجب ابر چالش کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش شد، افزود: رویکرد دولت سیزدهم توجه به وضعیت آموزش و پرورش با حفظ حکمرانی فرهنگی است.

ابراهیمی با بیان اینکه سال تحصیلی جدید ۲۷۰۰ نفر جذب دانشگاه فرهنگیان شدند، گفت: سال گذشته بیش از ۲۵ هزار دانش‌آموز، و امسال ۴۰ هزار دانش‌آموز در استان اصفهان در مراسم اعتکاف شرکت کردند.

وی با بیان اینکه اگر زمین بلااستفاده وجود دارد تغییر کاربری شود تا پروژه‌های نیمه تمام و ضروری که آئینه دق شده است به اتمام برسد، افزود: هنرستان‌های بیشتری باید احداث شود چرا که فارغ‌التحصیلان آن زودتر جذب بازار کار می‌شوند.




کد خبر 723753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.