ایجاد دفتر همکاری مشترک دانشگاه صنعتی شریف و شهرداری شیراز

شهردار شیراز گفت: تفاهم‌نامه همکاری بین شهرداری شیراز و دانشگاه صنعتی شریف در زمینه انجام پروژه‌های پژوهشی و استفاده از هوش مصنوعی در حل مسائل و رفع نیازهای مدیریت شهری به همت معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز در راستای ایجاد دفتر همکاری مشترک میان دو مجموعه منعقد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس، محمد حسن اسدی امروز _ یکشنبه هشتم بهمن_ در یکصد و چهل و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر شیراز اظهار کرد: تفاهم نامه همکاری بین شهرداری شیراز و دانشگاه صنعتی شریف در زمینه انجام پروژه‌های پژوهشی و استفاده از هوش مصنوعی در حل مسائل و رفع نیازهای شهرداری شیراز در صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز با حضور اعضای شورای اسلامی شهر شیراز، شهردار کلان شهر شیراز و رئیس دانشگاه صنعتی شریف به امضای طرفین رسید.

وی افزود: دانشگاه صنعتی شریف به عنوان یک فوق برند در دنیا با دارا بودن زمینه مناسب در جهت توسعه علم و فناوری و محیطی برای اکتشافات نوآورانه در راستای رسیدن به شهری هوشمند برای شهرداری و کلان شهر شیراز که بیش از ۸۲ درصد بودجه آن بودجه عمرانی است، با نگاه ویژه به پروژه‌های حمل و نقل و ترافیک، تأثیر گذار خواهد بود.

شهردار شیراز اضافه کرد: شهر شیراز امروز در سطح بندی کلان شهرهای ایران جز کلانشهرهای با قدمت بالا و اصلی محسوب شده و شهرداری شیراز با تیمی حرفه‌ای و مدیرانی از بدنه این مجموعه بزرگ مشرف به امور تلاش می‌کنند.

اسدی با اشاره به اهمیت این تفاهم نامه همکاری در جهت اداره کلان شهر شیراز با اصول خاص و توسعه یافته ادامه داد: هوش مصنوعی فناوری جدیدی را در شهرداری و شهر شیراز اجرا خواهد کرد و از شهرداری الکترونیک آغاز و به شهر هوشمند خواهد رسید.

وی در این خصوص تاکید کرد: تفاهم نامه باید پروژه محور باشد تا بتوانیم برای مردم این کلان شهر مفید واقع شویم.

شهردار کلان شهر شیراز ادامه داد: با توجه به پیچیدگی امورات و مسائل مدیریت شهری نیاز است تا یک نگاه علمی به موضوعات شهر داشته باشیم.

اسدی با اشاره به اینکه شورای اسلامی شهر شیراز توجه و نگاه ویژه‌ای به این موضوع دارد، افزود: با توجه به گذشت بیش از دو و نیم سال از فعالیت شورای ششم بر اساس برنامه محوری و پژوهش و با فعال کردن مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر شیراز اتفاقات بسیار خوبی در حال رقم خوردن است.

وی ادامه داد: دانشگاه صنعتی شریف یک مرکز علمی فوق برند در سطح کشور است و امروز بسیاری از جوانان و به ویژه دانشجویانی که در رشته‌های ریاضی فیزیک در خال تحصیل هستند یکی از آمال و آرزوهای آنها ورود به دانشگاه صنعتی شریف است.

شهردار شیراز از مدیریت دانشگاه صنعتی شریف به جهت فراهم آوردن یک بستر به جهت توجه به جوانان، قدردانی کرد و افزود: مبادله این تفاهم نامه میان شهرداری شیراز و دانشگاه صنعتی شری در موضوعاتی همچون هوش مصنوعی به منظور حل مسائل و رفع نیازهای شهر است.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به گفت و گو و تبادل نظرهای صورت گرفته و با دارا بودن ظرفیت‌های این مرکز دانشگاهی، شهرداری شیراز آمادگی خود را در راستای تعامل بیشتر با این مرکز اعلام می‌دارد.

شهردار شیراز اظهار امیدواری کرد: در راستای امضا این تفاهم نامه میان شهرداری شیراز و دانشگاه صنعتی شریف، عایدات آن نصیب شهروندان شیراز شود.

اسدی در پایان ضمن گرامیداشت فرا رسیدن ایام دهه فجر انقلاب اسلامی، اضافه کرد: با بهره برداری و کلنگ زنی پروژه‌های فاخر در حوزه شهری بتوان امید آفرینی را در میان مردم شریف شهر شیراز سومین حرم اهل بیت (ع) ایجاد کرد.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف در این خصوص اظهار کرد: دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاهی مسئله محور با تمرکز بر مسائل کشور و نیازهای جامعه و تلاش بر آن دارد تا توان‌های بالقوه دانشگاه را به توان بالفعل تبدیل کند.

سید عباس موسوی افزود: یکی از موضوعات مورد توجه دانشگاه صنعت شریف که بر اساس اولویت در دانشگاه تعریف شده است توجه به مسئله کلان شهرها با محوریت توجه به آب، محیط زیست، انرژی، ترافیک، حمل و نقل و هوشمند سازی است.

وی اضافه کرد: با توجه به زیر ساخت‌هایی که در دانشگاه وجود دارد می‌توان اقدامات بسیار خوب و سطح بالایی را در ارتباط با تحول دیجیتال و هوشمند سازی و استفاده از هوش مصنوعی انجام داد.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف اظهار امیدواری کرد: با انعقاد این تفاهم نامه مقدمه‌ای برای همکاری مؤثرتر میان دو مجموعه باشد تا علاوه بر استفاده از ظرفیت منافع این تفاهم نامه توسط شهروندان شیرازی و مجموعه نظام و جامعه نیز از منفعت این طرح بهره مند شوند.

موسوی در پایان ضمن ابراز خرسندی از آغاز همکاری با شهرداری شیراز در این نشست اظهار کرد: دانشگاه صنعتی شریف در سه بخش آموزش، پژوهش و فناوری در کشور در رأس قرار داشته و تاکید آن توجه و پرداختن به مسائل مهم و حیاتی کشور است.

هادی شه دوست شیرازی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز در خصوص امضای این تفاهم نامه تصریح کرد: تفاهم نامه همکاری با دانشگاه صنعتی شریف در زمینه انجام پروژه‌های پژوهشی و استفاده از هوش مصنوعی در حل مسائل و رفع نیازهای شهرداری شیراز به مناسبت ایام مبارک ماه رجب منعقد و یکی از اتفاقات مهم در بحث هوشمند سازی و استفاده از ظرفیت‌های هوشمند سازی در سطح کلانشهر شیراز خواهد بود.

معاون شهردار شیراز افزود: اعتقاد ما بر این است که سنتی اداره کردن شهرها امکان پذیر نبوده و باید به سمت هوشمند سازی حرکت کنیم و بر این اساس تصمیم بر استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه صنعتی شریف بسیار مؤثر خواهد بود.

وی ادامه داد: در راستای تکلیفی که شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز در آبان ماه سال جاری در خصوص استفاده از ظرفیت‌های هوش مصنوعی به معاونت حمل و نقل و ترافیک محول شده بود، این تفاهم نامه همکاری پیگیری و سرانجام محقق گردید و با انعقاد این تفاهم نامه پروژه‌های کلان شهری با نگاه به هوشمند سازی و رفع نیازهای شهری اجرا خواهد شد.

کد خبر 723738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.