۸۰ درصد گذر کمر زرین با نخاله پر شده بود/ خاکبرداری این گذر با مجوز انجام شد

مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان گفت: به‌طور تقریبی حدود ۸۰ درصد گذر کمر زرین در گذشته تخریب و با نخاله پر شده است و شهرداری نیز بر اساس طرح ارائه شده به میراث و تأیید پروفیل عرض و ارتفاع آن توسط این نهاد، فعالیت خود را برای خاکبرداری انجام داده است.

محمدباقر کلاهدوزان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: گذر کمر زرین به‌عنوان یکی از بخش‌های مجموعه طرح میدان امام علی (ع) در کنار مجموعه پاساژ زرین در حال احداث است.

وی افزود: پاساژ زرین در عرصه ۸۸۰۰ متر مربع و زیربنای ۳۲ هزار متر مربع احداث می‌شود و ۳۲۴ واحد تجاری در دو طبقه، ۴۵۰ واحد پارکینگ و سه رستوران روباز در بام مجموعه را در خود جای داده است.

مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: این مجموعه اداری برای این موضوع احداث شده است تا جایگزین چهار پاساژ طلای موجود در میدان جلوخان با ۲۴۰ واحد تجاری باشد که باید برای آزادسازی این میدان تخریب شود و کسبه آن‌ها به پاساژ کمرزرین منتقل شوند.

کلاهدوزان با بیان اینکه با ۱۲۵ واحد از این ۲۴۰ واحد تجاری برای انتقال به پاساژ جلوخان توافق شده است، ادامه داد: توافق با مابقی آن‌ها را کلید به کلید انجام می‌دهیم تا پس از تکمیل پاساژ فعالیت خود را در این مرکز خرید آغاز کنند و بتوانیم میدان جلوخان را آزادسازی کنیم.

وی با بیان اینکه وضعیت موجود گذر کمرزرین با وضعیت فعلی آن اختلاف داشته است و بر اثر تخلیه نخاله‌ها به مرور زمان سطح این گذر بالا آمده است، اضافه کرد: پروژه همسطح‌سازی این گذر با میدان جلوخان مصوبه میراث فرهنگی را دارد و در زمان گودبرداری پاساژ زرین نیز، این گذر یک مرتبه فروریزش داشته و پس از احداث شمع، با نخاله پر شده است.

مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان تاکید کرد: به‌طور تقریبی حدود ۸۰ درصد گذر کمر زرین در گذشته تخریب و با نخاله پر شده است و شهرداری اصفهان نیز بر اساس طرح ارائه شده به میراث و تأیید پروفیل عرض و ارتفاع آن توسط این نهاد، فعالیت خود را برای خاکبرداری انجام داده است.

کلاهدوزان با بیان اینکه در این پروژه هیچ‌گونه خاکبرداری اضافه انجام نشده است، اضافه کرد: حتی در حال حاضر نیز که به حد مناسبی از خاکبرداری رسیدیم، هنوز هم چندین متر نخاله زیر این گذر وجود دارد.

وی با بیان اینکه در رابطه با پروژه همسطح‌سازی از معاونت امور عمرانی استانداری نیز مجوز داشتیم، اضافه کرد: تمام مجوزهای لازم برای اجرای این پروژه دریافت و طبق آن اقدام شده است.

مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان با بیان اینکه کف کاروانسرای مرغی گذر کمرزرین آن بسیار پایین است که نشان می‌دهد این گذر پایین‌تر از وضعیت فعلی آن بوده است، ادامه داد: همچنین برای ورود به مسجد کمر زرین اینگونه است که باید تعدادی پله را بالا برویم و تعدادی پله پایین بیاییم که پس از اتمام پروژه همسطح‌سازی گذر کمر زرین با میدان جلوخان، این گذر با شبستان قدیمی این مسجد و مسجد پیر پینه‌دوز همسطح خواهد شد.

کد خبر 723723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.