توزیع ۱۰ هزار کارت‌ بلیت رایگان میان جانبازان و معلولان قزوینی

شهردار قزوین از توزیع ۱۰ هزار کارت‌ بلیت رایگان بین جانبازان و معلولان این شهر خبر داد و گفت: ماهیانه مبلغ ۷۰ میلیون تومان یارانه کارت بلیت رایگان به خانواده شهدا، جانبازان و معلولان اختصاص داده شده که خدمات‌رسانی برای هر فرد ۶۰ سفر در ماه است.

مهدی صباغی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین با بیان اینکه سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین با اختصاص ناوگان ویژه برای معلولان به این قشر در حال ارائه خدمات رایگان است، اظهار کرد: توزیع ۱۰ هزار کارت بلیت رایگان به جانبازان و معلولان اقدام مهمی است که شهرداری قزوین در حمایت از معلولان، جانبازان و خانواده شهدای معظم انجام داده است.

وی افزود: ماهیانه مبلغ ۷۰ میلیون تومان یارانه کارت بلیت رایگان به خانواده شهدا، جانبازان و معلولان اختصاص داده شده که خدمات‌رسانی برای هر فرد ۶۰ سفر در ماه است.

شهردار قزوین با بیان اینکه دو مینی‌بوس به همراه چهار راننده به این قشر در حال خدمت‌رسانی است، خاطرنشان کرد: حمایت‌های دولت در راستای ارتقای زیر ساخت‌ها و تأمین ناوگان اتوبوسرانی در ارائه خدمات حمل‌ونقلی به مسافران و معلولان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

صباغی ادامه داد: به منظور ارتقای خدمات‌دهی هدفمند، راه‌اندازی سامانه ویژه حمل‌ونقل معلولان و جانبازان در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته است و بر ارتقای خدمات‌رسانی به معلولان، مناسب‌سازی و ایمن بودن حمل‌ونقل شهری تأکید داریم.

وی اضافه کرد: در راستای ابلاغیه وزارت کشور و موضوع تکلیف شهرداری‌ها در قالب اوراق ریالی اسلامی، شهرداری قزوین اقدامات مؤثری را طی سال‌های اخیر نسبت به جابه‌جایی معلولان جسمی حرکتی و جانبازان انجام داده است.

شهردار قزوین با اشاره به برنامه‌های مدیریت‌شهری قزوین در این حوزه، تصریح کرد: مناسب‌سازی و توسعه زیر ساخت‌ها در ایستگاه‌های اتوبوس درون شهری، راه‌اندازی سامانه ویژه حمل‌ونقل معلولان و جانبازان، مناسب‌سازی و ایمن بودن حمل‌ونقل شهری برای معلولان، جانبازان، مدارس استثنایی در قالب سرویس مدارس، مینی‌بوس و اتوبوس در بودجه ۱۴۰۳ تعریف و اجرایی می‌شود.

صباغی گفت: تهیه بانک اطلاعات دقیق معلولان شهر قزوین، گروه بندی مختلف معلولان، مقاصد سفر معلولان، انتشار اوراق اسلامی ریالی در راستای خرید ناوگان و انعقاد تفاهم‌نامه میان سازمان بهزیستی و شهرداری قزوین در فصل بودجه ۱۴۰۳ از دیگر مواردی است که شهرداری قزوین مصر به اجرای آن‌ها است.

کد خبر 723666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.