مقابله با گرگ‌های شهری در هلند با تفنگ پینت‌بال

هلند استفاده از تفنگ پینت‌بال را به‌عنوان انسانی‌ترین روش برای مقابله با گرگ‌های شهری معرفی کرد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، دادگاه منطقه‌ای هلند حکم داده است که پارکبانان پارک ملی «دی هوگه ولووه» واقع در شرق این کشور می‌توانند از تفنگ‌های پینت‌بال برای ترساندن گرگ‌ها و جلوگیری از رفتارهای پرخطر این حیوانات استفاده کنند. این حکم برای اجرا در سراسر استان اعلام شده است.

این دادگاه ابتدا در سپتامبر سال گذشته استفاده از گلوله‌های پینت‌بال را به‌عنوان روشی برای کنترل رفتارهای حیوانات در حیات‌وحش ممنوع کرده بود، اما اکنون با استناد به لزوم مطالعه این روش و امکان جست‌وجوی جایگزینی برای آن با توجه به اعتراض سازمان‌های مدافع حقوق حیوانات، تصمیم قبلی خود را لغو و استفاده از این تفنگ‌ها را به‌عنوان انسانی‌ترین روش برای مقابله با گرگ‌های شهری معرفی کرد، به این شرط که از آن‌ها تنها برای دور کردن این شکارچیان حیات‌وحش و نه آسیب رساندن به آن‌ها استفاده شود.

مقابله با گرگ‌های شهری در هلند با تفنگ پینت‌بال

بهترین راه برای ترساندن گرگ‌ها

هلند به‌منظور تصمیم‌گیری در این زمینه از راهنمایی‌های کارشناسان ویژه رفتار گرگ‌ها بهره‌مند شد که نحوه رفتار این شکارچیان را بررسی می‌کنند. گزارش او مشخص کرد که بعضی از گرگ‌ها رفتار غیرعادی از خود نشان می‌دهند و به‌دلیل زندگی در نزدیکی انسان‌ها جسور شده‌اند. رفتارهای به ظاهر رام این حیوانات در واقع خطر تهاجمی شدن گرگ‌ها و پنهان شدن در نقطه‌ای برای تهاجم را بالا می‌برد.

این کارشناس همچنین نمونه‌های موفقی از استفاده از گلوله‌های پینت‌بال را برای جلوگیری از گرگ‌ها در آلمان و پارک ملی یلوستون ایالات متحده یادآور شد و اثبات کرد که روش‌های دیگر مانند فریاد زدن یا استفاده از تخته‌های چوبی تنها در کوتاه‌مدت مؤثر است و استفاده از شیوه‌های نامناسبی هم‌چون اسپری فلفل خطر آسیب به چشم‌های گرگ را به همراه دارد.

به این ترتیب استفاده درست از گلوله‌های پینت‌بال بهترین و انسانی‌ترین گزینه برای دفع خطرات این حیوانات به نظر می‌رسد و در صورتی که چشم‌ها نشانه گرفته نشود، ابزاری مطمئن است.

مقابله با گرگ‌های شهری در هلند با تفنگ پینت‌بال

کد خبر 723650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.