آرای قضایی علیه شهرداری یاسوج به ۷۰ میلیارد تومان رسید

شهردار شهر یاسوج از صدور ۷۰ میلیارد تومان آرای قضایی بر علیه شهرداری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، کیوان آشنا امروز _یکشنبه، هشتم بهمن_ در نشست شورای ترافیک این استان به بیان برخی از مشکلات و نارسایی‌ها و کمبودها پرداخت و اظهار کرد: به دلیل مشکلات موجود در شهر یاسوج، مشکلات مالی که شهرداری و به دلیل عدم پرداخت حقوق و مزایا و به دلیل تأسیسات و ماشین آلات فرسوده نمی‌توانیم آنچنان که باید و شاید در خدمت مردم باشیم لذا دولت باید شهرداری یاسوج را کمک ویژه کند.

وی با بیان اینکه تنها عاملی که بتواند به رفع تصادفات در استان کمک کند فرهنگ سازی است، افزود: ۳۰ درصد ترافیکی که در شهر یاسوج وجود دارد به دلیل عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی است.

شهردار یاسوج با انتقاد از عدم همیاری و کمک دستگاه‌های دولتی به شهرداری یاسوج، گفت: تعداد ۳ معبر اصلی در شهر یاسوج داریم که ۳۰ تا ۴۰ درصد پیشرفت دارد.

آشنا تصریح کرد: یکی بلوار آیت الله ملک حسینی که نقش عمده‌ای در کاهش ترافیک دارد و از حدود ۳۰ سال پیش در دستور کار قرار گرفته و امکان بازگشایی آن در حال حاضر با رویه کنونی وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: موضوع ۴۵ متری سروک و پل چهارم بشار یکی دیگر از چالش‌های شهر یاسوج است و اگر پل بازگشایی شود اتصال آن به سروک با مشکل روبرو شده و هیچ نقشی در کاهش ترافیک ندارد و در این‌باره آرا سنگینی علیه شهرداری صادر شده‌است.

شهردار یاسوج گفت: قبل از جهاد فرعی یک بنسنجان معبر جدید الاحداثی به طول ۵۰۰ متر داریم که با افتتاح آن بخش زیادی از مشکلات ترافیکی بلوار شهید مطهری و فلکه جهاد را کاهش می‌دهد و قبل از سال جدید به اتمام خواهد رسید.

آشنا با اشاره به اینکه با افتتاح کانال دره گرم دیوار حائل این خیابان را تشکیل می‌شود، افزود: در روشنایی معابر انتظار همکاری بیشتری از اداره برق داریم.

وی به مشکلات ترافیکی اشاره کرد و گفت: ایستگاهی که در پرترافیک‌ترین نقطه یاسوج ایجاد کردیم با استقبال مردم روبرو نمی‌شود، تنها راه برون رفت از این وضعیت اضافه کردن ۳۰ دستگاه ون است، چند اتوبوس هم خریداری کرده‌ایم تا بتوانیم مسافران را جابجا کنیم اما مردم گویی به وسایل نقلیه عمومی اقبالی نشان نمی‌دهند.

شهردار یاسوج با اشاره به نیاز شهر یاسوج به روگذر و زیرگذر، تصریح کرد: نتوانستیم کاری انجام دهیم و در فلکه جهاد و انقلاب و آریوبرزن باید چنین ابنیه‌ای وجود داشته باشد.

آشنا به مشکل بزرگ بلوار شهید اورنگ اشاره کرد و گفت: آرامستان سادات خفر که ۱۷۰۰ متر از اراضی آنها زیر معبر رفته و اکنون دنبال ۱۰۰۰ متر بقیه هستیم و چون تعداد ۳۵ قبر جدید در این ۱۰۰۰ متر وجود دارد متأسفانه در جابجایی قبور با مشکل روبرو هستیم، هر چند توافقاتی هم با سادات محترم انجام داده‌ایم اما نیازمند فتوای شرعی و دستور از طرف عالمان صاحب نظر هستیم.

وی به مشکلات پل سوم بشار اشاره کرد و گفت: هر چند ما دنبال رفع مشکلات آن هستیم اما راه و شهرسازی منابع مالی ندارند تا آنجا که می‌دانم ۴۸ میلیارد تومان هم یک رأی علیه راه و شهرسازی صادر شده لذا از کجا و چگونه می‌توانند کار کنند.

شهردار یاسوج افزود: همچنین آرای مختلفی در معابر شهر یاسوج از ۱۸.۵ میلیارد تا ۳۳ میلیارد تومان که جمعاً ۷۰ میلیارد تومان است علیه ما صادر شده و در بانک‌ها در دستور کار است که دست ما را برای کار کردن می‌بندد.

آشنا خاطرنشان کرد: در خیابان آبشار و جمهوری برای رفع معارضات تاکنون ۳۰۰ میلیارد تومان توافق شده در حالی که بودجه شهری سرجمع ۵۶۰ میلیارد تومان است.

وی گفت: به میزان ۵۰۰ میلیارد تومان در خیابان جمهوری برای تملک و رفع معارض توافق کرده‌ایم اما باید در کمیسیون ماده پنج تصویب شود و املاکی که معوض در نظر گرفته شده در کمیسیون مصوب شود لذا اگر مشمول مرور زمان شود ممکن است که صاحبان آنها توافق را قبول نداشته باشند.

کد خبر 723646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.