تسریع در اجرای پست ۴۰۰ کیلوولت فردوس

استاندار خراسان جنوبی گفت: بنا بر مصوبه سفر رئیس‌جمهور، اجرای پست ۴۰۰ کیلوولت فردوس باید شتاب بگیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی، جواد قناعت امروز _یکشنبه هشتم بهمن_ با تأکید بر این مطلب در دیدار حسین محمودی، مدیرعامل برق منطقه‌ای خراسان اظهار کرد: رئیس‌جمهور در سفری که در ایام اربعین حسینی به استان داشت، در جمع مردم فردوس و درمیان، دو پروژه مهم احداث پست ۴۰۰ کیلوولت فردوس و راه‌اندازی مجدد کارخانه قند قهستان را وعده داد.

وی افزود: وعده راه‌اندازی کارخانه قد قهستان با همه چالش‌ها و مشکلاتی که به خاطر ۱۰ سال تعطیلی داشت، پس از گذشت ۳ ماه و ۲۳ روز، محقق شد و کام مردم را شیرین کرد.

استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد: برای تحقق وعده دوم و احداث پست ۴۰۰ کیلوولت که در فردوس، کارها باید شتاب بگیرد، چون مطالبه مردم است.

قناعت با اشاره به ظرفیت‌های معدنی شهرستان فردوس متذکر شد: اجرای پست ۴۰۰ کیلوولت در راستای ایجاد زیرساخت‌ها برای بهره‌برداری از این ظرفیت‌های قابل توجه، مؤثر و بسیار ضروری است.

وی با اشاره به اقدامات وزارت نیرو در خراسان جنوبی گفت: در حوزه اجرای زیرساخت‌های توزیع و فوق توزیع برق در استان شاهد تحول معناداری هستیم که جای تقدیر دارد.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: زیرساخت برق در بهره‌برداری از ظرفیت‌های کشاورزی، معدنی، صنعتی و گردشگری نقش بسزایی دارد و در توسعه خراسان جنوبی مؤثر است.

حسین محمودی، مدیرعامل برق منطقه‌ای خراسان جنوبی به تشریح اقدامات صورت گرفته در سطح استان پرداخت و گفت: طی دو سال گذشته هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان پروژه در خراسان جنوبی انجام شده که پنج مورد آن به صورت صددرصدی تمام شده است.

وی ادامه داد: پست شهرک صنعتی دیهوک، توسعه پست ۴۰۰ کیلوولت گلشن طبس، پست ۴۰۰ کیلوولت نهبندان، پست ۱۳۲ کیلوولت خوسف و پست ۱۳۲ کیلوولت شهرک صنعتی طبس از جمله پروژه‌های برق منطقه‌ای در خراسان جنوبی است.

مدیرعامل برق منطقه‌ای خراسان جنوبی با اشاره به اقلیم استان خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: در دهه فجر سال جاری عملیات اجرایی سه نیروگاه خورشیدی در شهرستان‌های خوسف، طبس و نهبندان با ظرفیت ۱۶۰ مگاوات و با سرمایه‌گذاری ۴ هزار میلیارد تومان آغاز می‌شود.

محمودی گفت: موضوع احداث پست ۴۰۰ کیلوولت فردوس از برنامه‌های اولویت‌دار برق منطقه‌ای است و در دستور کار قرار دارد.

کد خبر 723643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.