ورود جدی معاونت اجتماعی به حوزه آسیب‌های اجتماعی

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه با بیان اینکه این سازمان یک قرارگاه در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی است، گفت: فعال‌ترین معاونت سازمان، معاونت اجتماعی است که در حوزه مهارت‌های اجتماعی و همچنین آسیب‌های اجتماعی ورود جدی کرده است.

محمد نقی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در آذربایجان‌غربی با انتقاد از بی‌برنامگی در حوزه فرهنگسراهای شهرداری ارومیه طی سال‌های گذشته اظهار کرد: این موضوع منجر به این شده بود که فرهنگسراها خروجی مناسبی نداشته باشند و عملکردشان نیز دیده نشود اما هم اکنون برای تمامی فرهنگسراها در سه حوزه فرهنگی، اجتماعی و ورزشی برنامه شش‌ماهه ارائه داده‌ایم و بر اساس همان برنامه اقدام و هر فرهنگسرا بر اساس رسالت‌های خود فعالیت می‌کند.

وی افزود: قبلاً فرهنگسراها ذیل معاونت فرهنگی فعالیت می‌کردند و بر این حوزه تمرکز داشتند اما سیاست‌گذاری جدید که فرهنگسراها را بازوان سازمان می‌داند در سه حوزه معاونت‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی برنامه‌ریزی دارند و تمام برنامه‌های فرهنگسراها قبلاً اعلام می‌شود و پس از تأیید معاونت‌های تخصصی قابلیت اجرایی پیدا می‌کنند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه توجه به حوزه پرسنلی و کارشناسی فرهنگسراهای شهرداری ارومیه در دوران مدیریتی خود را نیز یادآور شد و گفت: در این راستا برای هر فرهنگسرا کارشناسانی تعیین و هرکدام رابط یکی از حوزه‌های معاونت‌های سه‌گانه فرهنگی، اجتماعی و ورزشی می‌شوند و امور مربوط به آن حوزه را با هماهنگی معاونت سازمان و مدیر فرهنگسرا پیش می‌برند.

نقی‌پور سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی را به عنوان یک قرارگاه در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی دانست و ادامه داد: فعال‌ترین معاونت سازمان، معاونت اجتماعی است که در حوزه مهارت‌های اجتماعی و همچنین آسیب‌های اجتماعی همچون طلاق، اعتیاد و فضای مجازی ورود جدی کرده است.

وی توجه به منویات مقام معظم رهبری در حوزه جوانی جمعیت و پیگیری دستورالعمل‌های دولت را از سیاست‌های کاری سازمان دانست و اظهار کرد: شهرداری ارومیه سال‌جاری براساس عملکرد فرهنگسراها، دستگاه برتر در حوزه جوانی جمعیت انتخاب شد و شهردار ارومیه نیز لوح تقدیری در این راستا از معاون رئیس‌جمهور دریافت کرد.

نقی‌پور با بیان سیستمی شدن امور در حوزه این سازمان و کوتاه شدن فرآیندها تصریح کرد: توسعه نرم‌افزاری در حوزه کتابخانه و استخر شهرداری و همچنین طراحی نرم‌افزاری در راستای استعدادیابی والیبال و ثبت‌نام آنها و همچنین سامانه بلیت‌فروشی مسابقات لیگ برتر و همچنین سامانه الکترونیکی المپیاد ورزشی شهید باکری از جمله آنها بوده است.

وی با توجه به برنامه‌های اجرا شده سازمان تصریح کرد: در ۹ ماه گذشته شده در سال‌جاری ۱۴۰۸ برنامه از سوی سازمان در سه حوزه فرهنگی، اجتماعی و ورزشی اجرا شده و مبلغ اختصاص پیدا کرده به سازمان از ابتدای سال ۴۶ میلیارد تومان بوده است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه ادامه داد: از این میزان ۲۱ میلیارد تومان برای تیم والیبال شهرداری، ۲۱.۵ میلیارد تومان حقوق و مزایای پرسنل، ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان مربوط به پیاده‌روی اربعین و اردوهای راهیان نور و مابقی ۷۰۰ میلیون تومان هم به برنامه‌های سازمان در سه حوزه فرهنگی، اجتماعی و ورزشی اختصاص پیدا کرده است.

نقی‌پور یکی از اقدامات مهم را توجه به اموال سازمان و انبارگردانی دانست و افزود: تعداد ۹۶۶ قلم به ارزش ۴۰ میلیارد ریال طی این پروسه در سازمان شناسایی شد که هیچ‌گونه برچسب اموال نداشت.

وی تأکید کرد: نباید در مورد سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی و عملکرد پرسنل این مجموعه و فرهنگسراها کلی‌گویی شود و هرگونه انتقاد باید بر مبنای شاخص‌ها و محورها باشد و اجازه زیر سوال بردن زحمات و تلاش‌های پرسنل را نمی‌دهیم.

کد خبر 723642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.