بارش‌های اخیر در کهگیلویه و بویراحمد خسارت نداشته است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: بارش‌های اخیر در استان خسارتی بجای نگذاشته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، علیرضا نیکروز امروز _یکشنبه هشتم بهمن_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی روزهای گذشته شاهد فعالیت سامانه بارشی و بارش باران در همه نقاط استان بودیم که بارش‌ها در مناطق کوهستانی و سردسیری به صورت برف بود.

وی افزود: با اعلام ورود این سامانه بارشی نشست ستاد بحران تشکیل و تصمیمات لازم در همه حوزه‌ها از جمله امور عشایر، شیلات، ورزش و جوانان، هلال احمر، راهداری، پلیس راه اتخاذ و دستگاه‌های حوزه بحران پای کار آمدند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: خوشبختانه مورد خاصی مبنی بر تلفات جانی نداشتیم و در تمام زمان که بارش باران و برف را داشتیم با تلاش اداره‌کل راهداری تردد در جاده‌های اصلی، بین شهری و روستایی جریان داشت و با مشکلی مواجه نشدیم.

نیکروز تصریح کرد: بلافاصله پس از بارش‌ها کارشناسان گروه واکنش سریع برای بررسی موارد و مشکلات اعزام شدند که در حوزه شهری و مرکز استان و سایر شهرها آب‌گرفتگی معابر و کوچه‌ها را داشتیم که اولویت ما ساماندهی آب‌های سطحی و کانال‌های هدایت سیلاب در زمان بارش‌ها باشد.

وی خاطرنشان کرد: عصر روز گذشته گزارشی از بهمئی مبنی بر خسارت باد و طوفان به چند گلخانه داشتیم و مقرر کردیم فرماندار مستنداتی از خسارت وارد شده را در اختیار ستاد بحران قرار دهد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد مردم را به استفاده بهینه از گاز توصیه کرد و گفت: با توجه به سرمای هوا در استان‌های شمالی توصیه می‌کنیم مردم مصرف بهینه داشته باشند.

نیکروز از ورود سامانه بارشی به استان از اواخر هفته خبر داد و افزود: در پایان هفته سامانه بارشی جدیدی وارد استان می‌شود و بارش‌ها بیشتر به صورت برف خواهد بود که تدبیری اتخاذ شود تا مردم در بارش برف و باران دچار مشکلی نشوند.

وی به مردم توصیه کرد با توجه به سرمای هوا و یخ‌بندان در محورهای ورودی به مناطق سردسیری استان از جمله مرکز استان سفرهای خود را یکی دو ساعت به تعویق بیاندازند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: با توجه به بارش باران در ارتفاعات استان و دامنه‌های دنا، کوهنوردان از هرگونه صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

کد خبر 723639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.