تصادفات زنجیره‌ای در کرمانشاه با اولین بارش برف زمستانی

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه گفت: تصادفات زنجیره‌ای هم‌زمان با بارش اولین برف زمستانی، تردد صبحگاهی در شهر کرمانشاه را مختل کرد و موجب وقوع چند مورد تصادف زنجیره‌ای شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، سرهنگ محمد حیدری امروز _یکشنبه هشتم بهمن_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: رعایت نکردن فاصله طولی و سرعت مطمئنه هم‌زمان با بارش برف و لغزنده شدن جاده‌ها موجب بروز چندین تصادف در معابر شهر کرمانشاه شد که به علت لغزندگی مسیر، تصادفات بعدی را هم به دنبال داشت.

وی افزود: تصادفات زنجیره‌ای در بزرگراه امام خمینی (ره)، بزرگراه شهید اشرفی (فرودگاه)، تقاطع شهید سلیمانی، میدان امام حسین (ع) و پل ولایت به وقوع پیوست.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه با بیان اینکه این سوانح باعث جراحت نشده است، خاطرنشان کرد: رانندگی در هنگام لغزندگی معابر شرایط ویژه خود را دارد که مهم‌ترین آن پرهیز از عجله و شتاب است.

حیدری اضافه کرد: وسیله نقلیه باید از نظر فنی و ایمنی مناسب و مطمئن باشد تا راننده بتواند به کمک آن از وقوع تصادف جلوگیری کند.

وی گفت: سیستم ترمز، سیستم بخاری و گرمایشی خودرو، برف‌پاک‌کن‌ها و لاستیک خودرو باید استاندارد و کارایی لازم برای تردد در زمان بارش برف و باران را داشته باشند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه افزود: زمان‌بندی مناسب برای آغاز سفر همیشه حائز اهمیت است که در زمان بارش نزولات آسمانی اهمیت دوچندان دارد، چراکه عجله و شتاب در رانندگی برای جبران زمان از دست رفته، اولین و بزرگترین اشتباه یک راننده است.

کد خبر 723588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.