آلودگی چشمگیر هوای متروی پاریس

متروی پاریس یکی از قدیمی‌ترین شبکه‌های راه‌آهن زیرزمینی در جهان است که روزانه چهار میلیون نفر در پایتخت فرانسه به خدمات آن متکی هستند. داده‌های جدید نشان می‌دهد که آلودگی متروی پاریس به سطوح جدیدی رسیده است که برای سلامت افراد مضر تلقی می‌شود؛ ترمز مترو یکی از دلایل مهم بروز این آلودگی است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، زندگی در یک شهر بزرگ مانند پاریس به معنای قرار گرفتن در معرض آلودگی است، اما کثیف‌ترین هوایی که ساکنان این شهر تنفس می‌کنند ممکن است در جاده‌های شلوغ نباشد، بلکه زیر زمین در ایستگاه‌های مترو باشد.

ذرات ریز موجود در هوا که به عنوان ذرات معلق شناخته می‌شوند، مقصر اصلی هستند. آنها با چشم غیرمسلح نامرئی هستند و اندازه آن‌ها کمتر از ۱۰ میکرومتر است که آن‌ها را کوچک‌تر از یک دانه شن یا قطر موی انسان می‌کند.

بخشی از مشکل آلودگی متروی پاریس از خیابان‌های بالای شبکه راه‌آهن شروع می‌شود، زیرا ذرات ریز وارد ایستگاه‌های مترو می‌شوند. آن‌ها با ذرات فلزی تولید شده از چرخ‌های در حال حرکت روی ریل و ترمز مخلوط می‌شوند و یک ترکیب سمی از آلودگی را در یک فضای محدود با تهویه کم ایجاد می‌کنند. در یک مطالعه اخیر، مقامات بهداشت عمومی فرانسه به این نتیجه رسیدند که سطح ذرات ریز به‌طور متوسط در داخل متروی پاریس سه برابر بیشتر از خارج از آن است.

آلودگی هوای متروی پاریس به سطوح جدیدی رسید

اداره حمل‌ونقل پاریس نقشه‌ای را منتشر کرده است که کیفیت هوا را در ۴۴ ایستگاه متروی این شهر نشان می‌دهد. این نقشه اولین در نوع خود محسوب می‌شود و دو هدف دارد: اطلاع‌رسانی شفاف به مردم در مورد وضعیت آلودگی در سیستم حمل‌ونقل عمومی پایتخت فرانسه، همچنین کمک به مقامات برای بهینه‌سازی طرح خود برای بهبود کیفیت هوا در بیشترین نقاط آسیب‌دیده.

منبع آلودگی هوا در مترو چیست؟

هر بار ترمز قطارها باعث تولید ذرات ریز می‌شود و به طور معمول قرار است که توسط یک سیستم فن کارآمد به بیرون رانده شوند اما یافته‌ها نشان می‌دهد که تهویه‌های متروی پاریس کارآمد نیست. پاریس سعی دارد مواد جدیدی را برای سیستم‌های ترمز آزمایش و توسعه دهند تا میزان انتشار کربن را به حداقل برسانند.

در حال حاضر، کارشناسان می‌گویند که داده‌های کافی برای تعیین اینکه آیا آلودگی مترو می‌تواند خطرناک‌تر از انتشار گازهای گلخانه‌ای ناشی از ترافیک جاده باشد وجود ندارد. اما شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد ذرات ریز موجود در هوا می‌توانند به اعماق مجاری تنفسی وارد شوند و باعث بروز چندین بیماری مانند آسم و بیماری‌های قلبی‌عروقی شوند.

آلودگی هوای متروی پاریس به سطوح جدیدی رسید

کد خبر 723584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.