سطح زیر کشت گلخانه‌های سیستان و بلوچستان به ۵۰۹ هکتار ارتقا یافت

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون، ۱۸۷ هکتار سطح گلخانه‌های استان افزایش یافته و سطح کلی گلخانه‌ها از ۳۲۲ هکتار به ۵۰۹ هکتار با تولید ۹۳ هزار تن ارتقا یافته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط‌عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان، سیدمحمدرضا سیدحسینی اظهار کرد: کشت در محیط‌های کنترل شده یا گلخانه به‌ویژه در استان سیستان و بلوچستان، یکی از راهکارهای ضروری است که به دلیل مصرف آب کم و تولید بالا در واحد سطح امروزه مورد توجه است.

وی افزود: مناطقی با قابلیت‌های بی‌نظیر در جنوب استان و اقلیم مناسب و وجود مخازن ذخیره و سدهای پیشین، زیردان، کهیر، همچنین امکان استفاده از آب دریا به وسیله شیرین‌سازی می‌تواند استان را به کانون تولید محصولات گلخانه‌ای، سبزی و صیفی و محصولات گرمسیری در محیط کنترل شده تبدیل کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: در راستای توسعه گلخانه‌های صنعتی، خانگی و سایبان از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون با سرمایه‌گذاری بیش از دو هزار و ۲۹۵ میلیارد تومان، ۱۸۷ هکتار سطح گلخانه‌های استان افزایش یافته و سطح کلی گلخانه‌ها از ۳۲۲ هکتار به ۵۰۹ هکتار با تولید ۹۳ هزار تن ارتقا یافته است.

سیدحسینی استقبال سرمایه‌گذاران بومی و بنگاه‌های اقتصادی بزرگ در راستای توسعه گلخانه‌ها در سیستان و بلوچستان را مثبت ارزیابی کرد و افزود: در دو سال گذشته بیش از ۵ هزار تن محصولات گلخانه‌ای سیستان و بلوچستان به ۹ کشور دنیا صادر شده است.

کد خبر 723550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.