پرداخت ۵۱ هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی در خراسان شمالی

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان شمالی گفت: در دولت سیزدهم، ۵۱ هزار و ۶۵۷ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی به ۷۳۸۶ طرح در خراسان شمالی پرداخت شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، علی فیروزه امروز _یکشنبه هشتم بهمن_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۱ هزار میلیارد ریال تسهیلات تبصره ۱۶ برای ۱۰۶۰ طرح پرداخت شده است.

وی با اشاره به اهمیت رونق مشاغل خرد و خانگی در ایجاد اشتغال به عنوان یکی از ارکان مهم شکوفایی اقتصاد خانواده‌ها، افزود: در زمینه تسهیلات مشاغل خرد و خانگی طی سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ بیش از ۹۷۵ میلیارد ریال به ۱۵۸۷ طرح پرداخت شده که این میزان در سال ۱۴۰۲ مبلغ ۱,۴۱۲ میلیارد ریال برای ۱۴۷۴ طرح بوده است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان شمالی عنوان کرد: از محل اعتبارات مربوط به مصوبات دور اول سفر رئیس‌جمهور به استان در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲، ۳۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات برای ۶۰ طرح اقتصادی پرداخت شده است و پرداخت از منابع مذکور همچنان ادامه دارد.

فیروزه خاطرنشان کرد: در زمینه تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ بیش از هشت هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای استان اختصاص یافته که طرح‌های مشمول به بانک‌ها معرفی و تاکنون ۷۷۰ میلیارد ریال برای ۹۵ طرح نیز پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: تسهیلات حوزه جزء ۴ تبصره ۱۸ قانون بودجه در سال ۱۴۰۲ میزان ۹,۳۸۰ میلیارد ریال برای استان تخصیص یافته که ۷,۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به ۳۱۱۰ طرح پرداخت شده است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان شمالی با اشاره به ابلاغ اعتبارات سال مالی جاری در قالب تبصره ۱۸ گفت: تسهیلات تبصره ۱۸ جزء ۳ در سال ۱۴۰۲ در استان ۱۰ هزار و ۶۸۸ میلیارد ریال بوده که فرایند معرفی به بانک و پرداخت از طریق سامانه جامع اشتغال در حال انجام است.

فیروزه افزود: یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم توجه به احیای واحدهای تولیدی راکد و مشکل‌دار است که این مهم برای ۳۹ طرح در قالب نهضت احیا از محل اعتبارات تبصره ۱۸ و با عاملیت صندوق کارآفرینی امید در حال انجام است.

کد خبر 723533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.