رشد ۲۶ درصدی بارش‌های سال جاری نسبت به سال گذشته در کرمانشاه

سرپرست سازمان هواشناسی استان کرمانشاه از رشد ۲۶ درصدی بارش‌های سال جاری نسبت به سال گذشته در کرمانشاه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، علی محمد زورآوند _شنبه، هفتم بهمن_ با اشاره به میزان بارندگی‌های استان کرمانشاه، اظهار کرد: بر اساس اعلام و بررسی بارندگی‌ها در پی فعالیت سامانه بارشی طی ۲۴ ساعت گذشته درمجموع به‌طور میانگین ۴.۲ میلیمتر بارندگی در این استان گزارش شده است.

وی از ۶.۳ درصدی بارندگی‌ها از مجموع فعالیت سامانه بارشی اخیر در استان خبر داد و افزود: بر این اساس میانگین بارش‌های سال زراعی جاری ۱۶۳.۳ میلیمتر بوده که این آمار در سال گذشته ۱۳۰ میلیمتر بوده و اکنون شاهد روند رو به رشدی است.

سرپرست سازمان هواشناسی استان کرمانشاه به رشد ۲۶ درصدی تغییرات بارش سال جاری نسبت به سال گذشته تاکید و تصریح کرد: میانگین بلند مدت بارندگی‌های سال زراعی در مدت مشابه سال گذشته ۲۱۱.۴ میلیمتر بوده که بارش‌های امسال نسبت به بلند مدت منفی ۲۳ درصد کاهش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: بارش‌های یک ساله کامل زراعی ۴۸۶.۱ میلیمتر ثبت شده که شهرستان پاوه با ۷۵۹.۳ بیشترین بارندگی سال زراعی و شهرستان سومار با ۲۶۹ میلیمتر کمترین بارش یکسال زراعی را داشته است.

زورآوند در پایان به بارندگی‌های شهر کرمانشاه اشاره کرد و گفت: شهر کرمانشاه ۱.۲ میلیمتر بارندگی در سامانه بارشی اخیر داشته و میزان بارندگی یکسال کامل زراعی آن ۴۴۳.۳ میلیمتر ثبت شده در مجموع بارندگی‌های امسال با ۱۱۱.۲ میلیمتر هفت درصد افزایش داشته است.

کد خبر 723495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.