پرسنل حجمی و روزمزد شهرداری ارومیه ساماندهی شوند

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: شهرداری نسبت به ساماندهی نیروی انسانی توجه ویژه‌ای داشته باشد و در بودجه ۱۴۰۳ این موضوع را مدنظر قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان غربی، مرتضی پیری _شنبه هفتم بهمن_ در صحن علنی شورای اسلامی شهر ارومیه و در مراسم تقدیم لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری اظهار کرد: شهرداری ارومیه نسبت به ساماندهی نیروی انسانی توجه ویژه‌ای داشته و در بودجه ۱۴۰۳ این موضوع را مدنظر قرار دهد.

وی افزود: پرسنل تخصصی حجمی و فاکتوری موجود در سازمان‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات، آرامستان‌ها و روابط عمومی شهرداری مرکزی که هم‌اکنون فعالیت می‌کنند با تعیین تکلیف و انعکاس در بودجه سال آینده استفاده شود و از هرگونه استفاده از نیروی روزمزد بدون قرارداد خودداری شود و طبیعی است در صورت هرگونه بکارگیری بدون مجوز، شهرداری باید پاسخگو باشد.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه در خصوص رانندگان استیجاری شهرداری ارومیه و گذران سخت زندگی آن‌ها و خانواده‌هایشان گفت: میزان دریافتی این رانندگان برای خود و خودروهایشان کافی نبوده و طی دو سال گذشته افزایش دریافتی آن‌ها کم بوده و باید نسبت به افزایش حقوق مناسب برای این همکاران اقدام کرد.

پیری در بخش دیگری از سخنان خود ضمن انتقاد از عدم خدمات‌رسانی به اراضی تعاونی منابع طبیعی در گلشهر علی‌رغم صدور مجوز و دریافت عوارض از سوی شهرداری عنوان کرد: شهرداری منطقه پنج و معاونت خدمات شهری در این خصوص باید پاسخگو باشند که چرا در ارائه خدمات به ساکنان این منطقه علی‌رغم دریافت عوارض و صدور مجوز کوتاهی کرده‌اند.

وی با اشاره به شرایط پیاده‌رو میدان انقلاب و خطرآفرینی سنگ فرش موجود برای شهروندان و لغزندگی در هنگام بارش برف و مصدومیت تعدادی بر اثر سرخوردن بر روی سنگفرش موجود به دلیل غیراستاندارد بودن این پیاده رو یادآور شد: شهرداری ارومیه نسبت به ساماندهی پیاده‌روهای این میدان اقدام و در راستای حقوق شهروندی نسبت به رفع خطر برای شهروندان اقدام کند.

پیری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حادثه آتش‌سوزی در بیمارستان گاندی تهران و مدیریت مناسب این حادثه از سوی آتش نشانی به واسطه داشتن تجهیزات مناسب و ۵ نردبان بلند و اطفا حریق در سریع‌ترین زمان ممکن تصریح کرد: چندین سال قبل شورای شهر ارومیه مصوبه‌ای در راستای خرید نردبان ۵۲ متری داشت و خریداری نیز شد، از این رو قبل از وقوع هرگونه حادثه احتمالی و جهت پیشگیری از بحران در اسرع وقت نسبت به راه‌اندازی این نردبان و همچنین نردبان ۳۲ متری اقدام لازم انجام شود.

وی در ادامه با تاکید بر شناسایی و صدور اخطارهای لازم برای ساختمان‌های ناایمن در سطح شهر به ویژه در معابر اصلی شهر ارومیه بیان کرد: شهرداری در اسرع وقت نسبت به اخطار و در صورت عدم رعایت اقدام به پلمپ برای ساختمان‌های فرسوده و متروکه که می‌توانند حادثه آفرین بوده و تلفات جبران‌ناپذیری را برای شهروندان در پی داشته باشد اهتمام ویژه داشته باشد.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه خاطرنشان کرد: در بارندگی‌های اخیر شاهد آبگرفتگی غیرقابل قبول در معابر منطقه هشت شهریور و نارضایتی شهروندان بودیم که این امر مستلزم توجه ویژه شهرداری ارومیه به جمع‌آوری آب‌های سطحی و پیگیری معاونت خدمات شهری برای رفع این موضوع در بارش‌های بعدی است.

کد خبر 723489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.