تدوین نقشه مهندسی فرهنگی ریل‌گذاری در حوزه فرهنگ است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با اشاره به ضرورت تدوین نقشه مهندسی فرهنگی در کرمانشاه گفت: تدوین این نقشه ریل‌گذاری در حوزه فرهنگ است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، حجت‌الاسلام حبیب‌الله غفوری بعد ازظهر امروز _شنبه، هفتم بهمن_ در نشست شورای فرهنگ عمومی استان کرمانشاه که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: از آنجا که نقشه مهندسی فرهنگی ریل حرکت فرهنگی کشور است، برش استانی آن نیز ریل‌گذاری استانی در حوزه فرهنگ خواهد بود.

وی افزود: اگر در حوزه آسیب‌شناسی فرهنگی ورود کنیم می‌بینیم که ریشه بیشتر مشکلات این حوزه، به نبود یک نقشه راه بر می‌گردد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: باید پس از مشخص شدن اولویت‌ها و شناخت نیازها و ضرورت‌های فرهنگی برای تدوین نقشه مهندسی فرهنگی کرمانشاه اقدام شود.

غفوری ادامه داد: در کمیته‌ها و کارگروه‌های شورای فرهنگ عمومی کرمانشاه برنامه‌های خوبی تدارک دیده شده و به اجرا در آمده است.

وی ادامه داد: رویکرد قرارگاهی که استاندار کرمانشاه فرمودند در کنار رویکرد اندیشه‌ورز و راهبردی که در شورا وجود دارد به عملیاتی‌تر شدن شورای فرهنگ عمومی کمک خواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه خاطرنشان کرد: جلسات شورای فرهنگ عمومی باید از محل دردِ دل شنیدن مسئولین خارج و کاربردی‌تر شود و از این رو به دلیل تصمیم‌سازی از مدیران مجموعه‌های عضو این شورا می‌خواهیم شخصاً در جلسات حضور یابند.

وی با اشاره به برگزاری مراسم اعتکاف در کرمانشاه در ۳۷ مسجد و با حضور بیش از ۷ هزار نفر، گفت: یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی احیای هویت دینی در مردم بود که امروز نمونه آن در ماه‌های رجب و شعبان و رمضان نمود بیرونی دارد.

وی یادآور شد: از آنجا که اسم این جلسات شورای فرهنگ عمومی است، لذا ضرورت دارد به سمت مردمی‌سازی فرهنگ پیش برویم.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه اظهار کرد: در تدوین نقشه مهندسی فرهنگی کرمانشاه نقش مدیریتی مساجد باید دیده شود و از این طریق باید ارتباط با مردم که مورد تاکید مقام معظم رهبری است حفظ شود.

قرارگاه فرهنگی کرمانشاه تشکیل شود

محمدطیب صحرایی اظهار کرد: مشکلات فرهنگی به نبود نقشه راه فرهنگی بر می‌گردد.

وی افزود: تدوین نقشه مهندسی فرهنگی در کرمانشاه از اولویت‌ها است که باید همه دستگاه‌ها برای تدوین این نقشه اهتمام جدی داشته باشند.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: تدوین این نقشه فرهنگی یک فعالیت قرارگاهی می‌طلبد که توسط دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی باید در دستور کار قرار گیرد.

وی ادامه داد: قرارگاه فرهنگی کرمانشاه باید تشکیل و پیشبرد مسائل فرهنگی در استان با نظر این قرارگاه باشد.

صحرایی خاطرنشان کرد: امروز امیدبخشی به جامعه یک وظیفه همگانی است و باید همه ما برای تبیین دستاوردهای انقلاب تلاش کنیم.

وی افزود: سابقه انقلاب اسلامی را باید قدر دانست که در عمر ۴۵ ساله خود امتی پویا و در صحنه داشته است.

استاندار کرمانشاه گفت: انقلاب اسلامی جزو بهترین‌های تاریخ بشر بوده است و امروز تفکر این انقلاب در حال گسترش در جهان است.

کد خبر 723482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.