ساخت فضای مادر و کودک در سرای سعدالسطنه به‌سرعت آغاز شود

عضو شورای اسلامی شهر قزوین گفت: ایجاد فضای مادر و کودک در سرای تاریخی و گردشگری سعدالسلطنه باید در شأن مردم و گردشگران باشد و کار اجرایی آن باید سریع‌تر آغاز شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، جلسه کمیسیون بانوان و امور خانواده شورای اسلامی شهر قزوین شامگاه امروز _شنبه هفتم بهمن_ به ریاست فاطمه اشدری و با حضور محمود سعیدی رضوانی پژوهشگر ملی در حوزه شهر دوستدار کودک، مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری قزوین و مشاوران کمیسیون و کارشناسان مربوطه در محل سرای سعدالسطنه قزوین و با هدف بررسی ایجاد فضای اختصاصی مادر و کودک در این فضا برگزار شد.

فاطمه اشدری، رئیس کمیسیون بانوان و امور خانواده شورای شهر قزوین در این جلسه اهمیت پرداختن به طرح‌های شهر دوستدار کودک را یادآور شد و اظهار کرد: یکی از فضاهایی که به عنوان مقصد گردشگری برای شهروندان و سایر هموطنان مطرح شده سرای سعدالسطنه است.

وی با اشاره به ساخت هتل در حیاط قهرمانی واقع در سرای سعدالسلطنه افزود: حتماً باید تمهیدات اجرایی و تملکات در این بخش مورد توجه قرار گیرد، در ضمن حتماً تمهیدات دقیق اجرایی و تملک را باید ببینیم و تأییدیه‌های صندوق احیا باید اخذ شود.

این عضو شورای اسلامی شهر قزوین با بیان اهمیت ایجاد فصای مادر و کودک در مکان گردشگری سعدالسطنه گفت: این پروژه باید چندمنظوره دیده شود و همچنین تملک فضای کناری حیاط قهرمانی و موارد مرمتی باید در دستور کار قرار گیرد و در بودجه سازمان لحاظ شود.

اشدری با بیان اینکه سعدالسلطنه به عنوان یک مجموعه گردشگری و فرهنگی ۲۴ ساعته در اختیار مردم باشد، اضافه کرد: در ضمن باید زیرساخت‌های لازم برای ایجاد ارتباط بین مردم و این مجموعه تاریخی، گردشگری و فرهنگی فراهم شود.

وی ادامه داد: ایجاد فضای مادر و کودک در کاروانسرای تاریخی و گردشگری سعدالسلطنه باید در شأن مردم و گردشگران باشد و کار اجرایی آن باید سریع‌تر آغاز شود.

رئیس کمیسیون بانوان و امور خانواده شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به طراحی فضاهای اختصاصی مادر و کودک در سرای سعدالسطنه یادآور شد: موزه اسباب‌بازی، اتاق مادر و کودک، المان‌های شاد کودکانه، پذیرش مجموعه، اتاق تأسیسات، فضای نگهداری کودکان، صحنه نمایش، سایت شبیه‌سازی باستان‌شناسی، فضای آموزش‌های تخصصی، فضای مناسب‌سازی رفت‌وآمد معلولان، غرفه شهر فرنگ، فضاهای چند منظوره و بازی کودکان از جمله فضاهای اختصاصی مادر و کودک هستند که در این سرای تاریخی ساخته می‌شوند.

به گزارش ایمنا، در ادامه این جلسه هر کدام از حاضرین به بیان نقطه نظرات خود از جمله استفاده از فضای سعدالسطنه و ایجاد غرفه‌هایی برای معرفی آثار تاریخی برای کودکان و نوجوانان به سبک تصویرگری و پرده‌خوانی و ایجاد فضای نگهداری کودکان و ارائه خدمات به مادران و کودکان پرداختند.

کد خبر 723474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.