زبان هنر فضای جامعه را لطیف‌تر می‌کند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه گفت: زبان هنر، زبان ناگزیر جامعه امروز است و قبل از اینکه هر کسی زبان مادری را یاد بگیرد باید زبان هنر را یاد بگیرد؛ زبان هنر است که می‌تواند فضای جامعه را لطیف‌تر کند و تمامی افراد جامعه را در کنار یکدیگر قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، علی شعبانی امروز _شنبه، هفتم بهمن_ در حاشیه افتتاح شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: زبان هنر، زبان ناگزیر جامعه امروز است و قبل از اینکه هر کسی زبان مادری را یاد بگیرد، باید زبان هنر را یاد بگیرد.

وی به داشته‌های بسیار فراوان در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و… اشاره و افزود: برای استفاده از این ثروت عظیم نیازمند زبان هنر هستیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه سخنان خود را با تشبیه بین صنعت و زبان هنر ادامه داد و گفت: همان موضوع خام‌فروشی در بحث معادن را نیز گاهاً در موضوع فرهنگی شاهد هستیم، به این معنا که فرهنگ ما فرآوری نمی‌شود و ارزش‌افزوده پیدا نمی‌کند و قابل استفاده و قابل انتقال نیست.

وی خاطرنشان کرد: این فضا و زبان هنر است که می‌تواند فضای جامعه را لطیف‌تر کند و تمامی افراد جامعه را در کنار یکدیگر قرار دهد.

به گفته شعبانی، هر آنچه که به زبان هنر تبدیل شود ماندگار، جاویدان و اثربخش می‌شود.

وی با بیان اینکه فرهنگ به زبان هنر منتقل می‌شود، گفت: در ادبیات فارسی اگر شاهنامه و دیوان حافظ و سعدی نبود چه چیزی می‌توانست زبان فارسی را حفظ کند؟

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه از هنرمندان فاخری از این خطه مانند آیت‌الله نجومی و محمدجواد محبت یاد کرد و افزود: افراد بسیار زیادی در استان داریم که می‌توانند با کمک به زبان هنر، داشته‌های فرهنگی را به محصول تبدیل کنند.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم این جشنواره یک نقطه شروع برای هنرمندان برای بیان مسائل اجتماعی به زبان هنر باشد.

شعبانی در پایان، گفت: از این که یک‌سری از تابلوهای شهری به آثار هنری برگزیده اختصاص یابد، استقبال می‌کنیم.

زبان هنر فضای جامعه را لطیف‌تر می‌کند

کرمانشاه معدن خلاقیت و هنرمندان ناب است

پوریا جلالی در مراسم افتتاحیه جشنواره هنرهای تجسمی فجر، اظهار کرد: یکی از اتفاقات مهم جشنواره امسال که تمایزی نسبت به استان‌های دیگر دارد این است که در جشنواره فوق توجه ویژه‌ای به بخش شهرستان‌ها شده و آثارهایی در سه شهرستان جوانرود، سرپل ذهاب و سنقر و کلیایی ارائه شده است.

وی با اشاره به نمایشگاه بخش جوان در کنار این جشنواره، افزود: کرمانشاه معدن خلاقیت و هنرمندان ناب است، اما تولیدمان کم است که نیازمندیم هنرمندان فعالیت بیشتری داشته باشند تا شاهد رخدادها و نمایشگاه‌های بزرگی در طول سال باشیم.

سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: یکی دیگر از مهم‌ترین رخدادهای جشنواره که به صورت خلاقانه‌ای مدون شده است، برگزاری خیابانی جشنواره است که در روزهای آینده آثار هنری در حوزه نقاشی و کاریکاتور در معابر عمومی و خیابان‌های اصلی شهر کرمانشاه در معرض دید عموم مردم قرار می‌گیرد.

وی کیفیت آثار ارائه شده به شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر را خوب و عالی توصیف کرد و گفت: باید آثار ممتاز استان را به صورت هنرمندانه معرفی کنیم.

کد خبر 723453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.