افزایش ۳ برابری درآمد گمرکات اصفهان و افزایش ۱.۵ برابری صادرات

مدیرکل گمرک اصفهان از افزایش ۳ برابری درآمد گمرکات اصفهان و افزایش ۱.۵ برابری صادرات خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، رسول کوهستانی امروز _شنبه هفتم بهمن_ در شورای اداری استان اظهار کرد: قدمت گمرک در اصفهان حداقل به پل شهرستان و ساختمان گمرک خانه‌ای که روی آن قرار دارد و مسیر راه ابریشم باز می‌گردد، روز بیست‌وششم ژانویه به عنوان روز جهانی گمرک نام‌گذاری شده است و هر سال برای آن شعاری در نظر گرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه طی سال جاری نیز شعار «تعاون هدفمند گمرک با شرکای جدید و قدیم» به عنوان شعار رسمی این روز انتخاب شده است، افزود: شعار انتخاب شده برای سال جاری گمرکات را به تلاش برای تعامل هدفمند با شرکا و حمایت از کارکنان گمرک با هدف اشتراک‌گذاری دانش و تجربه تشویق می‌کند.

مدیرکل گمرک اصفهان تصریح کرد: خداوند را شاکر هستیم که فعالان حوزه گمرک استان به رغم وجود بیماری کرونا برای خدمت‌رسانی حاضر بودند و تعطیلی نداشتیم و طی سال‌های اخیر نیز توانستیم سیاست‌های گمرکی ایران در حوزه تسهیلات و خدمات اقتصادی کوشا باشند.

وی ادامه داد: طی چهار سال گذشته نه تنها صادرات از گمرکات اصفهان ۱.۵ برابر و واردات به دو برابر رسیده است، درآمد گمرکات استان بدون توجه به نرخ ارز، افزایش سه برابری داشته و موجب ارتقای سطح گمرکات استان است و در سال جاری نیز در جشنواره شهید رجایی رتبه برتر را کسب کرده‌ایم.

کوهستانی گفت: سازمان جهانی گمرک از دو سال گذشته، انتقال تجربیات به کارکنان جدید را به عنوان هدف قرار داده است، چراکه بیش از نیمی از کارکنان گمرک تا دو سال آینده بازنشسته می‌شوند و به همین دلیل موضوع انتقال تجربه از موارد الزامی است و مرکز آموزش منطقه‌ای گمرکات استان اصفهان حدود یک ماه گذشته افتتاح شد.

وی اضافه کرد: از محل اعتبارات سال ۱۴۰۱ با حمایت‌های انجام شده، حدود هشت یا ۹ پروژه انجام شد و به بهره‌برداری رسید و انتظار می‌رود حمایت‌های لازم از گمرکات استان از جمله ساخت گمرک کاشان و توجه به ساختمان جدید گمرک اصفهان انجام شود.

کد خبر 723447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.