خلاقیت‌های شعاری و هنری دوران انقلاب امروز نیز بکار گرفته شود

امام جمعه قزوین گفت: در ایام پیروزی انقلاب اسلامی همیشه و همه جا شاهد خلاقیت بودیم، آن موقع خلاقیت‌های شعاری و هنری متنوع اتفاق می‌افتاد و این مسئله به شدت برای مردم جاذبه داشت؛ لازم است امروز هم آن خلاقیت‌ها را بکار گیریم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی شامگاه _شنبه هفتم بهمن_ در نشست با اعضای ستاد دهه فجر استان قزوین با اشاره به لزوم تبیین ثمرات انقلاب اسلامی ایران اظهار کرد: در سال گذشته در قزوین ۱۲۵۰ معتکف داشته‌ایم، اما امسال این آمار به ۳۲۰۰ نفر رسیده است؛ در صورتی که قبل از انقلاب یا حتی اوایل انقلاب فقط در حرم حضرت معصومه (س) و شاید در مشهد مردم معتکف می‌شدند.

وی افزود: اگر این ثمرات و برکات را تبیین نکنیم، می‌گویند جوانان دارند از دین فرار می‌کنند، در حالی که در مراسمی مانند اربعین، هیئت‌ها، اعتکاف و نماز جمعه، شاهد حضور پرشور جوان‌ها هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: اگر این موارد را تبیین نکنیم، دشمن فرصت‌های ما را تهدید جلوه می‌دهد، بنابراین وظیفه ما در حوزه جهاد تبیین بسیار سنگین است؛ در همه زمینه‌ها باید ببینیم ما پیش از انقلاب چه بوده‌ایم و پس از انقلاب چه شده‌ایم؛ باید آن شرایط فقر و عقب‌ماندگی که جامعه پیش از انقلاب داشت را بازگو کنیم و پیشرفت‌ها را هم مطرح کنیم.

عابدینی به لزوم اهمیت داشتن انتخابات مجلس برای مردم اشاره کرد و گفت: باید هر چه در اختیار داریم برای انگیزه‌دهی و برانگیختن مردم جهت پای کار آمدن انتخابات استفاده کنیم.

وی یادآور شد: انتخابات هر چقدر پرشکوه‌تر باشد، انقلاب ما قدرتمندتر ظهور می‌کند، در ضمن باید بدانیم همان‌قدر که دشمنان انقلاب برای شکست انقلاب به هر حیله‌ای متوسل شدند و کودتاهایی را زمینه‌سازی کردند، برای انتخابات هم به هر حیله‌ای متوسل می‌شوند، به همین دلیل ما باید تمام همت‌مان را برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری به کار بگیریم.

امام جمعه قزوین افزود: باید مردم را ترغیب کنیم حداکثر مشارکت را در انتخابات داشته باشند، البته نهادهای گوناگون موظفند روی اصل انتخابات کار کنند، انتخاب اشخاص نیز به تعقل و تصمیم مردم برمی‌گردد و معمولاً مردم در این زمینه خوب عمل کرده‌اند؛ اگرچه گاهی ما آن‌ها را به اشتباه انداخته‌ایم.

عابدینی تصریح کرد: هر چه در اختیار داریم برای اقامه انقلاب، نشان دادن انقلاب، جلوه حضور مردم در راهپیمایی‌ها و برنامه‌های مربوط به ایام دهه مبارک فجر، به کار بگیریم؛ در ایام پیروزی انقلاب اسلامی همیشه و همه جا شاهد خلاقیت بودیم، آن موقع خلاقیت‌های شعاری و هنری متنوع اتفاق می‌افتاد و این مسئله به شدت برای مردم جاذبه داشت.

وی ادامه داد: اهمیت دادن به خلاقیت بسیار مهم است، ما سال‌های سال است که به‌طور مکرر شاهد شعارهای تکراری هستیم، آیا واقعاً این شعارها روی مردم اثر می‌گذارد؟ آیا فقط همین که شعاری منصوب به امام حسین (ع) باشد تکلیف و مسئولیت خلاقیت، نوآوری، محتوای غنی و فرهنگ متعالی را از گردن ما برمی‌دارد؟ البته در چند مراسم اخیر دیدیم که خلاقیت‌هایی وجود داشته است که امیدواریم همیشه همین‌طور باشد.

کد خبر 723443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.