حضور مردم ضمانت استمرار انقلاب اسلامی است

استاندار اصفهان گفت: ما در استمرار انقلاب باید به مردمی سازی به عنوان یک الزام و ضرورت بنگریم و اگر جایی غفلت کردیم و از مردم جدا شدیم امروز باید جبران کنیم زیرا حضور مردم ایجاد حس تعلق می‌کند و ضمانت استمرار انقلاب اسلامی است.

گزارش خبرگزاری ایمنا، سید رضا مرتضوی در جلسه امروز _شنبه هفتم بهمن_ شورای اداری استان اصفهان اظهار کرد: امسال در استان حدود ۶۵۰ مسجد در میزبانی معتکفین عزیز فعال است و همه دستگاه‌ها کمک کردند تا جمعیت ۷۵ هزار نفری در استان بتوانند برای ایام البیض برنامه ریزی اعتکاف را داشته باشند.

وی افزود: یکی از مهمترین مأموریت‌های دولت در این ایام موضوع مردمی سازی است. همه ما به این اذعان داریم که طبق فرمایش امامین انقلاب جمهوریت و اسلامیت ایران وابسته به مردم است و اگر حضور مردم در رویدادها و فرایندهای مختلف نباشد، پایداری و اطمینان خاطر از اثربخشی امور محقق نخواهد شد.

استاندار اصفهان تصریح کرد: تجربه‌های مختلفی نیز در دوران انقلاب از این موضوع داریم، از ابتدای انقلاب و شکل گیری هسته‌های مبارزه گرفته تا در تشکیل جهاد سازندگی، در دوران دفاع مقدس و همچنین در بحران‌های مختلف هرجا مردم پای کار آمدند تصویری از انسجام ملی را ترسیم کردند که تراز عملیات را در جمهوری اسلامی ایران ارتقا داد. چنین رویدادهایی مایه افتخار و سربلندی ماست.

مرتضوی ادامه داد: ما در ادامه استمرار انقلاب این مردمی سازی را باید به عنوان یک الزام و ضرورت بنگریم و اگر جایی غفلت کردیم و از مردم جدا شدیم امروز باید جبران کنیم. حضور مردم ایجاد حس تعلق می‌کند و ضمانت استمرار انقلاب اسلامی است. مهمترین مؤلفه قدرت در جمهوری اسلامی سرمایه اجتماعی نظام است.

وی تاکید کرد: ما هرچه از دوران دفاع مقدس فاصله می‌گیریم نگرانی‌ها از حفظ و نشر آثار دفاع مقدس بیشتر می‌شود و باید فرصت را دریافت، در برخی کشورها از اسطوره‌های نداشته خود هویت سازی می‌کنند اما ما از داشته‌های خودمان گاهی شاید به دلیل تعداد زیاد این شهدا، غفلت می‌کنیم.

استاندار اصفهان اظهار کرد: به ایام الله دهه فجر نزدیک می‌شویم، ایامی که همه مردم ما انتظار ارتباط گیری با مؤلفه‌های هویتی برخاسته از دوران نهضت امام را دارند و ما نباید این را بی پاسخ بگذاریم، حضور در افتتاحیه‌های جمعی کار ما و مردم را حل نمی‌کند و ما باید به تفصیل و با مردمی سازی برنامه‌های ایام دهه فجر را پیش ببریم.

مرتضوی تصریح کرد: در تضاد منافع برای افزایش سرمایه‌های اجتماعی انقلاب و تأمین منافع یک سازمان، اولویت ما قطعاً گزینه اول است و دستگاه‌ها با همکاری کامل با استانداری و فرمانداران اقدامات لازم را انجام دهند.

وی افزود: بعضاً ممکن است در این افتتاحیه‌ها سوگیری‌های انتخاباتی را به ما نسبت دهند، این قبیل اقدامات اصلاً مورد پذیرش نیست و تاکید رئیس جمهور این است که دولت از هیچکس حمایتی نکند و تنها مجری برگزاری انتخابات باشد.

استاندار اصفهان تاکید کرد: هرکدام از دستگاه‌های اداری باید یک ستاد انتخابات با دو مأموریت مشارکت و پشتیبانی داشته باشند، در مشارکت هم خانواده‌ها و نزدیکان دخیل هستند و هم حوزه تأثیر اجتماعی مدیران مد نظر است و در این زمینه تقدیراتی برای دستگاه‌های پیشتاز در نظر گرفته شده است.

مرتضوی اظهار کرد: ما باید با همه اموال و امکانات برای پشتیبانی از کاندیداها استفاده کنیم و یکی دیگر از کارها به سرانجام رساندن پروژه‌ها در شهرستان‌های مختلف است تا بتوانیم به عنوان هدیه دولت در پایان سال تقدیم مردم کنیم و تأمین و تخصیص اعتبار این پروژه‌ها نیز انجام شده است.

وی تاکید کرد: باید از اقدامات تنش زا در این ایام اجتناب کنیم که سبب دلخوری و نارضایتی نشود و ما در قبال این مسائل مسئولیم. در سطح ملی نیز گلایه‌ها خدمت رئیس جمهور محترم منتقل و پیگیری شده است. در شهرستان‌ها نیز باید مراقبت‌های لازم را در زمینه اجرا و صدور احکام و مراوده با مردم انجام شود.

استاندار اصفهان افزود: مجموعه فرمانداری نماینده گفتمانی دولت است و در بحث انتصابات خواستار این هستیم که با هماهنگی کامل انجام شود.

مرتضوی یادآور شد: موضوع کمیته ساماندهی فضای اداری استان الزام آور است و با معاون حقوقی بررسی کردیم که اگر کسی مصوبات کمیته را رعایت نکرد قطعاً متخلف است و باید به ما معرفی شود.

وی افزود: انتظار می‌رود همه دستگاه‌ها نسبت به بحث حفاظت و خود مراقبتی خود اهتمام لازم را داشته باشند و مراقبت لازم را به عمل آورند.

کد خبر 723428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.