بهره‌برداری از ۲۷۵ میلیارد ریال پروژه آبرسانی کردستان در دهه فجر

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان گفت: آبرسانی به ۱۳ روستا در پنج شهرستان استان کردستان در دهه فجر امسال با اعتبار ۲۷۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال افتتاح خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی آبفا، محمد فرهاد اظهار کرد: در شهرستان سنندج آبرسانی به روستاهای دره‌کوله، لنج‌آباد، چنو و فطره زمین از محل اعتبارات استانی، در شهرستان بانه آبرسانی به روستاهای حمزه لان، خوری آباد، بیلو و ولی آباد از محل اعتبارات استانی به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: در شهرستان سقز آبرسانی به روستای بسطام، در شهرستان بیجار آبرسانی به روستاهای زرده کمر و کوتان از محل اعتبارات استانی و در شهرستان سروآباد آبرسانی به روستای گواز و در شهرستان مریوان یک پروژه آبرسانی روستایی از محل اعتبارات ملی در دهه فجر پیش‌رو افتتاح خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان تصریح کرد: در این پروژه‌ها ۱۱ باب مخزن، پنج ایستگاه پمپاژ به ظرفیت ۱۴ لیتر در ثانیه، خط انتقال به طول ۲۴.۵ کیلومتر و شبکه توزیع به طول ۳۲.۳ کیلومتر اجرا شده است که در مجموع این پروژه‌ها ۵۱.۵ لیتر در ثانیه به ظرفیت آبرسانی استان اضافه می‌کنند.

فرهاد اضافه کرد: تصفیه‌خانه فاضلاب روستای قروچای شهرستان دهگلان نیز با اعتبار ۴۸۵ میلیارد ریال و برای جمعیت ۵۳۸۸ نفری این روستا، دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

کد خبر 723420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.