خراسان رضوی، کرمان و تهران رکورددار بیشترین حادثه ترافیکی در هفته نخست بهمن ۱۴۰۲

معاون روابط‌عمومی اورژانس کشور با اشاره به حوادث ترافیکی هفته گذشته از سی‌ام دی تا ششم بهمن گفت: در این مدت ۱۸۸ مورد حادثه ویژه ترافیکی به ثبت رسید که منجر به مصدومیت ۱۰۹۱ نفر شد که از این تعداد ۹۶۳ نفر به مراکز درمانی اعزام شدند و ۱۲۸ نفر در محل درمان شدند و ۵۲ نفر جان خود را از دست دادند.

بابک یکتاپرست در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به حوادث ترافیکی هفته گذشته از سی‌ام دی تا ششم بهمن اظهار کرد: در این مدت ۱۸۸ مورد حادثه ویژه ترافیکی به ثبت رسید که منجر به مصدومیت ۱۰۹۱ نفر شد که از این تعداد ۹۶۳ نفر به مراکز درمانی اعزام شدند و ۱۲۸ نفر در محل درمان شدند و ۵۲ نفر جان خود را از دست دادند.

وی درباره ثبت آمار بیشترین حادثه ترافیکی در سه استان کشور افزود: بیشترین حادثه ویژه ترافیکی ثبت شده در استان خراسان رضوی با ۲۱ حادثه که طی آن ۱۱۱ نفر مصدوم و دو نفر فوت شدند، استان کرمان با ۱۴ حادثه بعد از خراسان رضوی بیشترین حادثه را داشته است که طی آن ۶۰ نفر مصدوم و پنج نفر فوت شدند، در این راستا تهران با ۱۴ حادثه در جایگاه سوم قرار دارد که طی حوادث رخ داده در این استان حدود ۶۰ نفر مصدوم و چهار نفر فوت شدند.

معاون روابط‌عمومی اورژانس کشور با اشاره به آمار مصدومان حوادث ترافیکی در کشور طی هفته گذشته گفت: بیشترین مصدوم سوانح ترافیکی در استان‌های خراسان رضوی با ۱۱۱ نفر و زنجان با ۷۵ نفر و سیستان و بلوچستان با ۷۲ نفر است.

وی پیرامون آمار فوتی‌های حوادث ترافیکی کشور ادامه داد: بیشترین فوتی سوانح ترافیکی در استان‌های سیستان و بلوچستان و خوزستان با هفت نفر و کرمان با پنج نفر ثبت شده، همچنین در هفته گذشته هشت مورد حادثه ترافیکی مرتبط با حمل‌ونقل عمومی به ثبت رسیده که منجر به مصدومیت ۱۲۷ نفر و فوت سه نفر شده و معادل چهار درصد از سوانح ترافیکی ویژه ثبت شده است.

یکتاپرست خاطرنشان کرد: طی هفته گذشته ۲۴ مورد حادثه ترافیکی مرتبط با تریلی و کامیون به ثبت رسیده است که منجر به مصدومیت ۱۳۶ نفر و فوت ۱۵ نفر شده و معادل ۱۳ درصد از سوانح ترافیکی ویژه ثبت شده است.

وی اضافه کرد: هفته گذشته ۱۵ حادثه ترافیکی مرتبط با وانت‌بار به ثبت رسیده است که منجر به مصدومیت ۱۰۳ نفر شده است و چهار نفر جان خود را از دست دادند، این حوادث معادل ۸ درصد از سوانح ترافیکی ویژه ثبت شده است، همچنین طی هفته گذشته شش حادثه ترافیکی مرتبط با موتورسیکلت به ثبت رسیده و منجر به مصدومیت ۲۶ نفر شده است و سه نفر جان خود را از دست دادند که این حوادث معادل ۳ درصد از سوانح ترافیکی ویژه ثبت شده است.

کد خبر 723407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.